×
×

بزرگان در کنار جوانان

  • کد نوشته: 136198
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن خبر داد. بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های ارکستر شهر تهران بیان کرد: پس از تمرین […]

    بزرگان در کنار جوانان
  • مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

    بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های ارکستر شهر تهران بیان کرد: پس از تمرین ها و برنامه ریزی های مداومی که صورت گرفت، ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۵ اسفند ماه اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری استاد اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن با حضور علاقه مندان و دوستداران موسیقی برگزار می شود.

    وی ادامه داد: در این برنامه که فکر می کنم یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنامه های حوزه موسیقی ایرانی است قطعاتی از آثار پیشکسوتان موسیقی کشورمان برای مخاطبان اجرا می شود. ضمن اینکه در کنار نوازندگان جوانی که به عضویت ارکستر شهر تهران درآمده اند تعدادی از هنرمندان و نوازندگان برگزیده موسیقی ایران به عنوان سرگروه در مجموعه ارکستر حضور دارند که می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد. به هر ترتیب شرایط به گونه ای طراحی شده که یک ارکستر خوش صدا و گوش نواز پیش روی مخاطبان قرار بگیرد.

    ربوخه در معرفی قطعات کنسرت توضیح داد: «مهربانی»، «آزادی»، «ای ایران»، «چنگ رودکی»، «به زندان» و «نخست گلبانگ مضرابی» آثاری هستند که در این کنسرت توسط ارکستر شهر تهران برای علاقه مندان اجرا می شود.

    مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: این کنسرت تنها برنامه زنده ارکستر شهر تهران در سال جاری است، اما بنا داریم از سال آینده برنامه ریزی مفصلی برای برگزاری کنسرت ها و اجراهای متعدد داشته باشیم که به تبع آن بلیت فروشی و تامین هزینه های ارکستر را هم از محل فروش داشته باشیم. به هر حال تمام برنامه ریزی ها به شکلی است که بهترین اتفاق ها برای ارکستر شهر تهران بیفتد.

    ربوخه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به کیفیت ارکستر شهر تهران گفت: این موضوع را نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک هنرمند فعال عرصه موسیقی می گویم که با توجه به حضور پیشکسوتان و نام آوران در بدنه ارکستر شهر تهران به عنوان سرگروه، شرایط به گونه ای پیش می رود که نوازندگان جوان با اصول حرفه ای نوازندگی در ارکسترها و حضور در یک ارکستر هر روز بیشتر از دیروز آشنا می شوند و شما مطمئن باشید تا چند ماه دیگر شاهد یک ارکستر حرفه ای خواهید بود که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=136198
       
    برچسب ها بابک ربوخه

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *