×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:

  • کد نوشته: 135036
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • سومین شب تورهای استانی ارکستر سمفونیک در بوشهر، شب گذشته به پایان رسید. شهرداد روحانی و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در سومین شب اجراها، مهمان بوشهری‌ها بودند. حمیده ماحوزی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر – در این‌باره گفت: خوشحالم که بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک تهران زحمت چنین برنامه‌هایی را برعهده گرفتند […]

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:
  • سومین شب تورهای استانی ارکستر سمفونیک در بوشهر، شب گذشته به پایان رسید.

    شهرداد روحانی و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در سومین شب اجراها، مهمان بوشهری‌ها بودند.

    حمیده ماحوزی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر – در این‌باره گفت: خوشحالم که بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک تهران زحمت چنین برنامه‌هایی را برعهده گرفتند و همچنین خوشحالم که اولین اجراها در استان بوشهر و از مرز خلیج فارس اجرا شد. با توجه به قطعه «خلیج همیشگی فارس» همان‌طور که می‌دانید، استان بوشهر طولانی‌ترین مرز ایران را با خلیج فارس دارد و حضور ارکستر سمفونیک که یکی از گروه‌های اجرای موسیقی فاخر در ایران است، در چنین موقعیتی برای ما ارزشمند بود.

    او درباره نحوه اجرایی شدن اجرا در استان بوشهر، اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با مدیرعامل بنیاد رودکی داشتیم، برای حضور ارکستر سمفونیک در بوشهر، خوشبختانه برنامه‌ها به‌شکل مناسبی به سرانجام رسید و این اتفاق افتاد و ارکستر سمفونیک ابتدا در عسلویه و بعد در بوشهر روی صحنه رفت.

    ماحوزی درباره تاثیر اجرای چنین برنامه‌هایی در استان‌ بوشهر، بیان کرد: اصالت و تبحری که نوازندگان ارکستر سمفونیک در اجرای موسیقی دارند، قطعا در استانی که مهد موسیقی است و از دیرباز مردمش با آن عجین بوده‌اند، می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد.

    مدیرکل ارشاد بوشهر درباره میزان مشارکت در اجرای موسیقی در این استان، توضیح داد: استان بوشهر در سال ۹۴ رکورد اجرای صحنه‌ای موسیقی را با ۳۰۰ اجرا از آن خود کرد و فکر می‌کنم در سال ۹۵ هم به همین حد هست. این نشان می‌دهد که زمینه کار در حوزه موسیقی در استان بوشهر فراهم است و حضور چنین گروه‌هایی که به نوعی با موسیقی فاخر پیوند دارند می‌تواند روی علاقه‌مندان و فعالان عرصه موسیقی هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

    ماحوزی با اشاره به علاقه‌اش برای حضور ارکسترهای فاخر مانند ارکستر ملی در بوشهر، گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم در این حوزه باز هم تلاش می‌کنیم که چنین فرصت‌هایی را فراهم کنیم تا هنرمندان را با شرایط بهتری به اینجا دعوت ‌کنیم. قطعا حضور چنین گروه‌هایی باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم با موسیقی فاخر می‌شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=135036
       
    برچسب ها حمیده ماحوزی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *