×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «آنسامبل پرکاشن تهران»

  • کد نوشته: 132340
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه آنسامبل پرکاشن تهران، ۲۸ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در پنجمین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان بود.
    +در ادامه عکسهای «مهسا کیوان پور» از متن و حاشیه کنسرت «آنسامبل پرکاشن تهران» را می توانید مشاهده نمایید

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت «آنسامبل پرکاشن تهران»
  • کنسرت آنسامبل پرکاشن تهران

    گروه آنسامبل پرکاشن تهران، ۲۸ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در پنجمین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در ابتدای برنامه مدیر هنری آنسامبل پرکاشن تهران، میلاد عمرانلو، ضمن خوش‌آمدگویی به مخاطبان، درباره اجرای گروه گفت: «این اجرا شامل چند اثر مختلف و جدید است که امیدوارم مورد پسند واقع شود.»

    وی افزود: «اولین ساز صداهای طبیعت و صدای انسان و اصواتی از حرکات بدنش بوده است و آهنگسازهای معاصر روی آن مانور دادند و آثار جدیدی تولید کردند.»

    سپس عمرانلو با دست آهنگی کوتاه و دو ضربی را اجرا کرد و به میهمانان گفت آنها هم این ریتم را اجرا کنند. وی در ادامه گفت: «این کار سختی نبود، چون ریتم در خون ما انسان‌ها بالاخص ایرانی‌هاست.»

    سپس نوازندگان گروه به صورتی خلاقانه از در ورودی سالن مخاطبان وارد شدند و درحالی‌که با ضرب‌آهنگ دست‌های خود آهنگ می‌نواختند از کنار مخاطبان عبور کرده و روی صحنه آمدند که مورد توجه و تشویق زیادی قرار گرفتند.

    اولین قطعه ای که توسط نوازندگان اجرا شد؛ به آهنگسازی استیو رایچ بود که بیشتر الهام‌بخش صداهای طبیعت بود.

    گفتنی است آنسامبل پرکاشن تهران در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به بهانه‌ی حضور در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران و با هدف اجرای آثار ساخته‌شده برای سازهای کوبه‌ای و معرفی ظرفیت‌های آن تشکیل شد.

    این آنسامبل که متشکل از نوازندگان جوان ایرانی است، سعی دارد در روند فعالیت حرفه‌ای خود با تمرکز بر اجرای آثار معاصر و با تکیه بر توانایی‌های فردی و گروهی علاوه بر اجرای آثار موجود به همکاری با آهنگسازان معاصر ایرانی و خارجی بپردازد. آنسامبل پرکاشن تهران تا کنون اجراهای خود را در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران (اردیبهشت ماه)، فستیوال صدا، تهران، موسیقی (مرداد ماه) و جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک تا معاصر (دی ماه) روی صحنه برده است.

    در اجرای آنسامبل پرکاشن هنرمندان علیرضا ارجمند، ماهان ببری فرد نمین، آرمین خیردان، روشنک رفانی، سینا فتح المعلومی، عرفان فرشی زاده، سالار محمد اصغری، حسین محمد حسینی، به مدیریت آنسامبل احسان تارخ و مدیر هنری میلاد عمرانلو به هنرنمایی پرداختند.

    در این آنسامبل قطعاتی از آهنگسازان ایرانی آرمین خیردان، عرفان فرشی زاده، میلاد عمرانلو و همایون آرام‌فر و همچنین قطعاتی از آهنگسازان خارجی همچون استیو ریچ، و دیگر آهنگسازان معاصر توسط نوازندگان نواخته شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

    در پایان مجدداً میلاد عمرانلو از مخاطبان تشکر کرد و گفت: «تشویق‌ها و دلگرمی‌های شما باعث شد تا برای ادامه‌ی راه بیشتر تلاش کنیم.»

    از چهره‌هایی که در این اجرا حضور داشتند می‌توان به فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی و فریدون شهبازیان، رهبر ارکستر ملی اشاره کرد.

    در ادامه می توانید گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مهسا کیوان پور) از کنسرت آنسامبل پرکاشن تهران را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=132340
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *