×
×

دعوت از چند نوازنده خارجی

  • کد نوشته: 131307
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • ارکستر «نیلپر» به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران با حضور چند نوازنده خارجی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر کنسرت می دهد. نوید گوهری رهبر ارکستر «نیلپر» درباره جزییات تازه ترین کنسرت این مجموعه موسیقایی که قرار است در چهارچوب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برود، بیان کرد: ارکستر […]

    دعوت از چند نوازنده خارجی
  • ارکستر «نیلپر» به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران با حضور چند نوازنده خارجی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر کنسرت می دهد.

    نوید گوهری رهبر ارکستر «نیلپر» درباره جزییات تازه ترین کنسرت این مجموعه موسیقایی که قرار است در چهارچوب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برود، بیان کرد: ارکستر «نیلپر» برای اولین بار است که در جشنواره موسیقی فجر به عنوان نماینده فستیوال موسیقی معاصر تهران حضور پیدا می کند و ما تصمیم داریم فضای جدیدی را پیش روی مخاطب قرار دهیم.

    وی درباره رپرتوار اجرایی در نظر گرفته شده برای این کنسرت گفت: اجرا شامل چهار قطعه موسیقایی است که قطعه اول مربوط به جان آدامز آهنگساز موسیقی معاصر کشور آمریکا با یک اثر مینی مال، قطعه دوم اثری برای پیانو و ارکستر زهی به آهنگسازی گیا کانچلی آهنگساز گرجستانی و حضور مارتینا اوسسکا از کشور لهستان، قطعه سوم اجرای آثاری از هوشیار خیام با حضور الکساندرا پیکاژ از کشور لهستان و قطعه چهارم نیز اثری از ساموئل باربد است، آثاری هستند که برای کنسرت ارکستر نیلپر در جشنواره موسیقی فجر در نظر گرفته ایم.

    رهبر ارکستر نیلپر در ادامه صحبت های خود بیان کرد: ساختاری سازی ارکستر «نیلپر» بر اساس یک ارکستر زهی برنامه ریزی شده که در برنامه های مختلف به فراخور ساختار موسیقی که در نظر گرفته شده سازهای بادی و کوبه ای نیز به آن اضافه می شود. ما در این اجرا با ساختار ارکستر زهی به ارائه اثر می پردازیم و بابک کوهستانی کنسرت مایستر با ما همراه خواهد بود.

    مدیر هنری فستیوال موسیقی معاصر تهران در پایان گفت: حضور ارکستر «نیلپر» در این دوره جشنواره به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران است و امیدوارم از این به بعد فضا به گونه ای طراحی شود که ما ضمن برگزاری فستیوال موسیقی معاصر تهران و حضور در جشنواره موسیقی فجر، برنامه های فصلی خود را نیز اجرا کنیم.

    ارکستر «نیلپر» از سال ۸۳ با مدیریت احسان تارخ و رهبری ارکستر نوید گوهری با تمرکز روی اجرای کلاسیک و معاصر تاسیس شد اما از سال ۹۱ با تمرکز روی اجرای آهنگسازان معاصر ایرانی و بین المللی به فعالیت خود ادامه داد.

    این ارکستر دوشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد.

    https://musiceiranian.ir/?p=131307
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *