×
×

دیدگاه نماینده‌ی شهر تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 130881
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • نماینده‌ی شهر تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است، برگزاری جشنواره‌های موسیقی و بخصوص جشنواره موسیقی فجر می‌تواند با ایجاد نشاط عمومی به بهبود فضای جامعه کمک کرده و همچنین جوانان را با موسیقی اصیل و ارزشمند کشورمان آشنا کند. پروانه مافی نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید شب گذشته […]

    دیدگاه نماینده‌ی شهر تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره موسیقی فجر
  • نماینده‌ی شهر تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است، برگزاری جشنواره‌های موسیقی و بخصوص جشنواره موسیقی فجر می‌تواند با ایجاد نشاط عمومی به بهبود فضای جامعه کمک کرده و همچنین جوانان را با موسیقی اصیل و ارزشمند کشورمان آشنا کند.

    پروانه مافی نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید شب گذشته با حضور در اجرای گروه موسیقی نواحی ترنه که به اجرای موسیقی برای بانوان می‌پرداخت، حضور پیدا کرد.

    او درباره تجربه حضور در این کنسرت گفت: این نخستین اجرایی بود که در جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال در آن حضور پیدا کردم و می توانم بگویم برای تجربه خوب و شیرینی بود. چرا که در این اجرا شاهد حضور بانوان کشورمان روی صحنه و نمایش هنر آنها بودم.

    مافی افزود: این اجرا دربردارنده موسیقی بومی کشورمان بود و هنرمندان جوانی که در آن به اجرای موسیقی پرداختند هم این پیام را دارند که نسل جوان هم به سمت موسیقی های اصیل کشورمان رفته و اهمیت آن را درک می کند. سازهای اصیل را می شناسند و برای یادگیری شان وقت صرف می کنند و این همه یعنی فرهنگ اصیل کشورمان برای این نسل مهم است.

    نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره کشش بخشی از نسل جوان جامعه به سمت موسیقی های غربی بیان کرد: اگر می خواهیم جوان ها ارتباطشان با موسیقی بومی و اصیل خودمان حفظ شود باید برای این موضوع برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و آنها را با این موسیقی ها که می توانند موجب نشاط در جامعه بوده و بنوعی پیام آور شادی باشند، آشنا کنیم. اگر ما فکری برای نیاز جوان ها به موسیقی نکنیم مسلما توان هدایت جامعه نسبت به آنچه که در عرصه این هنر ارزشمند است را نخواهیم داشت.

    او تاکید کرد: زمان آن رسیده که وجهه و تصویر درستی از موسیقی کشورمان را به جامعه ارائه کنیم. چرا که اگر این آشنایی ایجاد شود، شکی نیست که نسل جوان خود کشش این را خواهد داشت که موسیقی بومی و اصیلمان را بپذیرد و بعنوان مخاطب و یا هنرمند از آن حمایت کند.

    مافی همچنین اظهار امیدواری کرد که برنامه‌ریزی‌های فرهنگی لازم در این عرصه انجام بگیرد و جامعه علاوه بر آشنایی با موسیقی ارزشمند کشورمان به یک فضای نشاط بخشی برسد که موجب اتفاقات خوبی در کشورمان باشد. او در این باره توضیح داد: وقتی فضای نشاط بخشی در جامعه ایجاد شود که با اصول دینی، فرهنگی و اجتماعی ما همخوانی داشته باشد، مسلما از هر نظر با جامعه ای سالم تر و شاداب تر و در نتیجه کارآمدتر و مفیدتر روبه رو خواهیم بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=130881
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *