×
×

همنشینی خوب با رامبرانت تریو

  • کد نوشته: 130736
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه «رامبرانت تریو» از کشور هلند با همراهی حسام اینانلو نوازنده کمانچه تازه ترین کنسرت خود را در اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ارائه دادند. امبرانت فرِریکس نوازنده پیانو، وینسنت پلنر نوازنده پرکاشن و تونی اورواتر نوازنده کنترباس اعضای گروه سه نفره «رامبرانت تریو» به نمایندگی از کشور هلند در […]

    همنشینی خوب با رامبرانت تریو
  • گروه «رامبرانت تریو» از کشور هلند با همراهی حسام اینانلو نوازنده کمانچه تازه ترین کنسرت خود را در اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ارائه دادند.

    امبرانت فرِریکس نوازنده پیانو، وینسنت پلنر نوازنده پرکاشن و تونی اورواتر نوازنده کنترباس اعضای گروه سه نفره «رامبرانت تریو» به نمایندگی از کشور هلند در اولین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر تازه ترین برنامه خود را طی دو بخش با همراهی حسام اینانلو نوازنده کمانچه و بر اساس قطعاتی مبتنی بر بداهه نوازی ارائه دادند.

    رامبرانت فرِریکس نوازنده پیانو بعد از پایان بخش اول کنسرت که با استقبال خوب مخاطبان و تشویق های پی در پی آنها همراه بود با اشاره به همکاری های قبلی این گروه با نوازندگان صاحب نام ایرانی چون حسین علیزاده و کیهان کلهر به ارائه دیدگاه های خود پیرامون نحوه ورود پیانو به ایران پرداخت و گفت: پیانو زمانی وارد ایران شد که در آن زمان هیچ کدام از ابزار ارتباطی کنونی وجود نداشت، اینستاگرام نبود، هیچ خبری از فیسبوک و گوگل نبود و درد آن روزها مثلا اگر کسی از ایران به فرانسه سفر می کرد می توانست موسیقی باخ، مندلسون و غیره را بشنود یا اگر کسی از فرانسه به ایران می آمد می توانست موسیقی فارسی را بشنود در غیر این صورت هیچ عامل دیگری برای انتقال انواع موسیقی وجود نداشت.

    وی که با رویی گشاده و پر انرژی با مخاطبان تالار وحدت صحبت می کرد، توضیح داد: ما داستانی را شنیده ایم که می گویند در سال ۱۸۰۶ ناپلئون پیانویی را به شاه ایران هدیه داده است. ما دنبال این پیانو هستیم. شاید در جایی مانند یک موزه یا مکان دیگری نگهداری می شود و اگر جای آن را می دانید به ما بگویید زیرا می خواهیم با آن قطعه ای بنوازیم.

    این موزیسین تاکید کرد: ما همیشه دوست داشتیم به ایران بیاییم و در سفر خیالی خود به ایران همیشه شما را همراهمان می دیدیم و خیلی خوشحالیم که امروز در حضور شما اجرا می‌کنیم.

    فرِریکس در ادامه گفت: حالا این رویا به واقعیت پیوسته و اکنون مفتخریم که در عالم واقع کنار شما هستیم موضوعی که در سال ۱۸۰۶ نیز اتفاق افتاد. حال، همراه با شما می خواهیم سفری خیالی داشته باشیم به آن زمان که ما با هم موسیقی اجرا کردیم و اکنون بخشی از موسیقی قدیمی ایرانی «چهارپاره» را اجرا می کنیم.

    رامبرانت تریو از جمله گروه های کشور هلند است که تا کنون در کشورهای مختلف به اجرای برنامه پرداخته است. این گروه پیش از این سابقه همکاری با هنرمندانی چون حسین علیزاده و کیهان کلهر را در کارنامه کاری خود ثبت کرده و طبق شنیده ها قرار است تا پایان سال جاری اثر مشترک دیگری را با هنرمندی کیهان کلهر در بازار بین المللی موسیقی منتشر کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130736
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *