×
×

در بخش نواحی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 130624
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی «آوای موج» از بوشهر، که درلیست پرفروشهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر قرارداشت، تنها گروهی از بخش موسیقی نواحی بود که در سال گذشته نیز در این جشنواره حضور داشت.
    +آوای موج در کنسرت جمعه شب، به تنهایی جشنواره موسیقی نواحی جنوب ایران را به نمایش گذاشت و رسالت بخش نواحی جشنواره موسیقی فجر را بجا آورد

    در بخش نواحی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر
  • گروه موسیقی «آوای موج» از بوشهر، که درلیست پرفروشهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر قرارداشت، تنها گروهی از بخش موسیقی نواحی بود که در سال گذشته نیز در این جشنواره حضور داشت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی آوای موج به سرپرستی محسن آقایی و خوانندگی آماج عباسی در ساعت ١٨:٣٠ جمعه ٢۴ دی ماه در فرهنگسرای نیاروان اجرای افتتاحی بخش موسیقی نواحی سی و دومین جشنواره بین المللی فجر را برای حاضران در سالن اجرا کرد. این گروه بوشهری در این دوره توانست ضمن حفظ انسجام کلی برنامه خود معرفی جامعی از بخش های متنوع موسیقی جنوب ایران را به مخاطب معرفی کند که با این حجم تنوع برنامه امری بی نظیر بود.

    در ابتدای برنامه پیمان بزرگ نیا روی سن حاضر شد و و ضمن تبریک افتتاح سی و دومین جشنواره بین المللی فجر ، آوای موج را به عنوان یکی از پر آوازه ترین گروه های موسیقی نواحی ایران معرفی کرد و توضیحاتی درباره موسیقی بوشهری به مخاطبان ارائه داد. پس از آن بهروز فرح شیرازی مدیر روابط عمومی آوای موج به دعوت بزرگ نیا روی صحنه آمدند و مخاطب را برای انچه از موسیقی بوشهر و هرمزگان و بخشهای پژوهشی در این اجرا خواهد دید اماده کرد.

    چند دقیقه ی بعد گروه آوای موج وارد صحنه شد و با یک قطعه بی کلام کار خود را شروع کرد. اجرای رپرتوار ترانه های بوشهری بخش اول این برنامه را تشکیل میداد که شور و حال زیادی را با خود همراه داشت و مورد استقبال تماشاگرانی قرار گرفت که در تمامی اجرای برنامه گروه را همراهی میکردند.

    در قسمت اول برنامه محسن آقایی سرپرست گروه موسیقی آوای موج از شاعر و پژوهش گر قطعه “غولو زنگی” اقای “کمیل ایزدجو”ً دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و ایشان توضیحاتی راجع به داستان عاشقانه غلام زنگباری و داستان خرافی “دی زنگرو” و چگونگی پیوند این دو داستان و شکل گیری این قطعه به حاضرین در سالن ارایه کردند.

    اما زمانی سالن نیاوران به وجد آمد که هادی منوچهری که از تبار هنرمندان تئاتر است با نمایش حرکات آیینی با تور ماهی گیری و پاروهای چوبی به روی استیج آمد و تصویری عینی از نمایش حرکت قایق در دریا و صید را به روی صحنه اورد. نقش این هنرمند در معرفی مراسم آیینی بوشهر از نمایش و یزله و رقص تا زار و … به همراه ترکیب سازهای متنوع بوشهر و هرمزگان حاضرین در سالن را از شب زمستانی نیاوران به شور و حال گرمای سواحل بوشهر برد.

    آوای موج در کنسرت جمعه شب، به تنهایی جشنواره موسیقی نواحی جنوب ایران را به نمایش گذاشت و رسالت بخش نواحی جشنواره موسیقی فجر را بجا آورد. ااین گروه جوان بوشهری در یک پرفورمنس موزیکال نوازندگان موسیقی نواحی بوشهر، نوازندگان هرمزگان، نوازندگان سازهای ایین عزاداری بوشهر، نوازندگی پیشکسوت نی جفتی مجید پاکدل، اجرای کودکان کار و نوازندگی دمام و ضرب و تمپو توسط خواهرشان، اجرای تک نوازی اولین نوازنده نی انبان زن در ایران و حرکات متنوع آیینی و نوازندگی استاد و سازنده نی جفتی در بخش خیام خوانی هر یک به صورت ترکیبی و مجزا را در میان استقبال حضران در فرهنگسرای نیاوران را به روی صحنه بردند.

    در پایان پیمان بزرگنیا پژوهشگر موسیقی نواحی به روی صحنه آمد و به درخواست ایشان، گروه ٢٠ نفره آوای موج مورد تشویق مخاطبینی قرار گرفت که موج شادی و رضایت در چشمهایشان حدقه میزد.

    محسن اقایی سرپرست گروه و نوازنده نی انبان، آماج عباسی خواننده، علیرضا فرحی نوازنده ضرب و تمپو، سید سیاوش مهیمنیان آزاد نوازنده تمپو، مهدی گلستان نوازنده ضرب و دمام، فرهاد گلگون نوازنده دم دم، سهند امامزاده ای نوازنده سازهای افکتی و پرکاشن، امین باسره نوازنده عود، پدرام عطایی نوازنده تمپو، هادی منوچهری مجری و نمایشگر حرکات آیینی، مجید پاکدل نوازنده پیشکسوت نی جفتی، ذوالفغار غریبی سازنده و نوازنده ساز نی جفتی، ایمان فرخی نوازنده بوق شاخی، از بخش موسیقی تلفیقی هرمزگان آقایان مرتضی اولی بندری نوازنده کسر و خواننده، بهنام بهمنی نوازند پیپه، مجید عباس دشتی نوازنده دهل نوازدگان و کودکان کارحسین واجب فرد، علی اصغر واجب فرد، بابک واجب فرد نوازنده، مهتاب واجب فرد، علی پلنگی، ساناز یوسفی نوازنده زن نی انبان، کمیل ایزدجو شاعر و پژوهشگر بخش نواحی، احسان میرضیایی مدیر اجرایی و حسین لاله رخ مدیرهماهنگی، عوامل و نوازندگان گروه موسیقی آوای موج را در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر تشکیل میداد.

    https://musiceiranian.ir/?p=130624
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *