×
×

آقایی از نقش خیام‌خوانی و تلفیق موسیقی ملل در موفقیت کنسرت‌های «آوای موج» می‌گوید
محسن آقایی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: خیام‌خوانی راز استقبال از کنسرت‌های «آوای موج» است

  • کد نوشته: 440165
  • 04 مهر 1403
  • ۰
  • گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی و نوازندگی محسن آقایی و خوانندگی آماج عباسی در آستانه برگزاری کنسرتی در برج آزادی قرار دارد. محسن آقایی که با بیش از ۱۹ سال تجربه در عرصه موسیقی بوشهر و اجراهای متعدد داخلی و بین‌المللی شناخته می‌شود، در گفتگو با موسیقی ایرانیان از ویژگی‌های موسیقی بندری، نقش خیام‌خوانی در جذب مخاطبان و انتخاب برج آزادی به عنوان محل اجرای کنسرت جدید گروهش صحبت کرده است.
    محسن آقایی در گفتگو با موسیقی ایرانیان: خیام‌خوانی راز استقبال از کنسرت‌های «آوای موج» است
  • گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی و نوازندگی محسن آقایی و با خوانندگی آماج عباسی در تاریخ دوازدهم و سیزدهم مهرماه در برج آزادی تهران کنسرتی برگزار خواهد کرد. محسن آقایی، نوازنده نی انبان و مدیر این گروه، با سابقه‌ای ۱۹ ساله در عرصه موسیقی بوشهر و اجرای بیش از ۱۲۰ کنسرت در تهران و ۳۵۰ کنسرت در شهرستان‌ها، درباره جزئیات این برنامه و تجربیات خود با سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان سخن گفت.

    آقایی که تجربه حضور در بیش از ۱۵۰ جشنواره بین‌المللی و ۲۶ سفر بین‌المللی را در کارنامه خود دارد، درباره ترکیب موسیقی بندری و خیام‌خوانی در کنسرت‌های گروه «آوای موج» توضیح داد: «موسیقی ما یک موسیقی بندری است، اما وام گرفته شده از موسیقی بوشهر، آبادان، خوزستان، بلوچستان، هرمزگان و حتی دیگر کشورهای ملل که به واسطه حضور دریانوردانشان در بندر بوشهر، با موسیقی ما ادغام شده‌اند. خیام‌خوانی نیز با قدمت بالایی که دارد یکی از گونه‌های رایج در موسیقی فولکلور ماست و مردم ارتباط مثبتی با آن دارند. برخی از اجراهای ما حتی به یک خیام‌خوانی و یک قطعه بندری ختم می‌شود.»

    وی در خصوص استقبال مردم از کنسرت‌های «آوای موج» تأکید کرد: «دلیل اصلی استقبال از اجراهای ما، تأکید بر خیام‌خوانی است. این سبک خاص باعث شده که مخاطبان با انرژی زیادی در کنسرت‌ها حضور پیدا کنند.»

    محسن آقایی درباره انتخاب برج آزادی به عنوان محل اجرای این کنسرت اظهار داشت: «برج آزادی یکی از سالن‌هایی است که من بسیار احساس راحتی در آن می‌کنم و حس خوبی از این فضا دریافت می‌کنم. این سالن برای موسیقی فولکلور بسیار مناسب است. با توجه به شرایط فعلی کشور و هزینه‌های گزاف، بسیاری از گروه‌ها مجبور هستند در سالن‌های کوچک‌تر اجرا کنند. با این حال، من برج آزادی را به دلیل حمایت‌هایی که از طرف مسئولین این مجموعه، خصوصاً بنیاد رودکی، دریافت کرده‌ام انتخاب کرده‌ام و از آن‌ها تشکر می‌کنم.»

    او همچنین از حضور آماج عباسی، خواننده این گروه، به عنوان یکی از استعدادهای بوشهری یاد کرد و گفت: «آماج عباسی یکی از خوانندگان خوب بوشهری است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدوارم به زودی شاهد موفقیت‌های بیشتری برای او باشیم و آلبوم گروه نیز با آواز او در دسترس قرار گیرد.»

    محسن آقایی درباره موسیقی بومی و ارتباط آن با دیگر سبک‌های موسیقی گفت: «موسیقی شهر من این پتانسیل را دارد که با دیگر موسیقی‌ها ادغام و تلفیق شود. در این کنسرت قطعاتی با ترانه‌های مادری و از سرزمین مادری ما اجرا خواهد شد که از کودک هشت ساله تا کهنسالان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.»

    وی در پایان درباره ترکیب نوازندگان در این کنسرت اشاره کرد: «ما سعی کرده‌ایم از نوازنده‌های گیتار الکتریک، گیتار باس، درام، پرکاشن، ضرب و تمپو، قانون، عود، نی انبان و سینتی‌سایزر در کنار خواننده استفاده کنیم و با تمام وجود بهترین و پرانرژی‌ترین کنسرت را تقدیم مخاطبان عزیز کنیم.»

    او همچنین از مخاطبان خواست که از گروه «آوای موج» حمایت بیشتری داشته باشند و اخبار و پوسترهای این گروه را در فضای مجازی معرفی و همرسانی کنند تا امکان اجرای بیشتر در پایتخت فراهم شود.

    نویسنده: حمیده موسوی
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *