×
×

کاوه آفاق به هوادارانش: من یک خواننده هستم ولی اگر لطف شما نبود، الان یک دوره‌گرد بودم!

  • کد نوشته: 130608
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۵
  • ۰

  • «کاوه آفاق» خواننده پاپ-راک در دومین سانس از اجراهای شب نخست سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای گلچینی از آثارش به روی صحنه سالن برج آزادی رفت.
    +در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از متن و حاشیه کنسرت «کاوه آفاق» را می توانید مشاهده نمایید

    کاوه آفاق به هوادارانش: من یک خواننده هستم ولی اگر لطف شما نبود، الان یک دوره‌گرد بودم!
  • کنسرت کاوه آفاق

    «کاوه آفاق» خواننده پاپ-راک در دومین سانس از اجراهای شب نخست سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای گلچینی از آثارش به روی صحنه سالن برج آزادی رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آفاق در حالی روی صحنه آمد که استایل همیشگی خود را حفظ کرده بود و با لباس سفید و مچ‌بندی که پرچم جمهوری اسلامی ایران روی آن نقش بسته بود، کاملاً متمایز از سایر اعضای ارکسترش دیده می‌شد. این خواننده اولین حضورش را در جشنواره فجر تجربه می‌کرد که همین موضوع انگیزه بسیار بالایی را در او و گروهش ایجاد کرده بود.

    گروه کاوه آفاق را به جز خود او به عنوان خواننده و آهنگساز، شش عضو دیگر به نام‌های آرمان مهربان (رهبر ارکستر)، آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام زمانی (درامز)، یزدان آهی (سازهای سنتی) و مهرداد حامدی (باس) تشکیل می‌دادند.

    رپرتوار انتخابی کاوه آفاق برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر، شامل آثاری از آلبوم “با قرص‌ها می‌رقصد”، چند تک آهنگ و دو اثر از آلبوم “استرس” بود که چند سال پیش تحت لیبل گروه موسیقی The Ways به صورت غیررسمی به انتشار رسید.

    کنسرت شب جمعه با اجرای قطعه “خواب بازی” آغاز شد که قطعه دوم از آلبوم “استرس” است و نقش فراوانی در معروفیت کاوه آفاق داشت. این قطعه که اتفاقاً مورد علاقه خود آفاق نیز هست، با همراهی طرفداران این خواننده اجرا شد و سپس اثر پرطرفدار “بیگانه” از میان تک‌ آهنگ‌های کاوه آفاق که بعدها در آلبوم “با قرص‌ها می‌رقصد” نیز گنجانده شد، به سمع و نظر مخاطبان حاضر در سالن برج آزادی رسید.

    کاوه آفاق پیش از اجرای اثر بیگانه گفت: قطعه “بیگانه” را سال‌ها پیش به همراهی پدرام آزاد و سایر اعضای گروه The Ways اجرا کردم. من باید از آن گروه جدا می‌شدم چون اعضای گروه برای تمرین حضور نمی‌یافتند و من برای تسریع در کارهایم، ناچاراً باید یک گروه دیگر تشکیل می‌دادم. از پدرام آزاد متشکرم که مرا با آرمان مهربان آشنا کرد. آرمان استاد همه ماست. پدرام از تو ممنونم که مرا با بهترین موزیسینی که تا به حال دیده‌ام آشنا کردی.

    کنسرت کاوه آفاق

    سومین قطعه‌ای که در این کنسرت اجرا شد، یک اثر ملی-میهنی به نام “ایران” بود. کاوه آفاق برای اجرای این اثر از یزدان آهی نوازنده سازهای سنتی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید. سپس این اثر با نوازندگی گیتار الکتریک آغاز شد و کاوه آفاق خواند: ایران! ای ایران، خاک تو پاک / و تویی تو قهرمان. قطعه “ایران” در ادامه با همراهی سازهای سنتی به نوازندگی یزدان آهی پیش رفت و در نهایت نیز ترجیع‌بند آن توسط تمامی حاضران سالن آزادی به صورت یک‌صدا تکرار شد. کاوه آفاق پیش‌تر نیز نشان داده که علاقه زیادی به کشورش ایران دارد و به همین جهت در اجرای این اثر میهن‌دوستانه خود کوتاهی نمی‌کند.

    با اتمام اجرای قطعه ایران، کاوه آفاق مهمان ویژه خود را با فیلم‌های سفر جادویی، من زمین را دوست دارم، تقاطع، زادبوم و رخ دیوانه معرفی کرد و گفت که ابوالحسن داوودی کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم‌ها به همراه همسرشان الآن در این سالن حضور دارند که این افراد مورد تشویق طرفداران آفاق قرار گرفتند. میلاد و کامران دو طنزپرداز جوان که در فضای مجازی پرطرفدار هستند نیز دیگر مهمانان کاوه آفاق در شب اول جشنواره موسیقی فجر بودند.

    پس از معرفی مهمانان کنسرت، آفاق اشاره کرد که می‌خواهد آهنگ “عطر تو” را بخواند. در این بین عده‌ای از طرفداران این خواننده، قطعات دیگری را درخواست دادند که آفاق با زبان طنز در پاسخ به این افراد گفت: تنها جایی که در آن نمی‌شود دموکراسی را نشان داد، همین جاست چون رپرتوار کاملاً مشخص است. پس از این گپ و گفت‌وگو کوتاه بین آفاق و طرفدارانش، این خواننده قطعه رمانتیک “عطر تو” را خواند که احساسات طرفدارانش را برانگیخت.

    “همهمه” و “کلنجار” دیگر آثاری بودند که در ادامه کنسرت توسط بند آفاق اجرا شدند و سپس اثر پرطرفدار “شال” در میان استقبال و همخوانی بی‌نظیر مخاطبان به حاضرین در سالن برج آزادی تقدیم شد. قطعه “شال” پرطرفدارترین اثر کنسرت‌های آفاق است که در این کنسرت نیز پیش از اجرا و حتی پس از آن توسط برخی از تماشاگران حاضر در سالن آزادی از کاوه آفاق درخواست می‌شد.

    پس از قطعه “شال”، اجرای یک اثر وطن‌پرستانه دیگر به نام “شهر من” از آثار آلبوم “استرس”، کنسرت کاوه آفاق را بار دیگر احساسی کرد. این قطعه در مورد شهری خوانده شده که دست تقدیر و نامردمی دشمنان آن را تخریب کرده است. کاوه آفاق پیش از این قطعه “شهر من” را در یکی از کنسرت‌هایش به یاد خرمشهر خوانده و به مردم خرمشهر تقدیم کرده بود، گرچه مخاطبان موسیقی نیز با گوش سپردن به آن، در همان ابتدا شهر خرمشهر در ذهن‌شان تداعی می‌شود. او در پس این قطعه اثر “عبور” را اجرا کرد که فضای متفاوت‌تری نسبت به قطعه قبلی داشت.

    کاوه آفاق در اواخر کنسرتش رو به طرفداران خود گفت: “من یک خواننده هستم ولی اگر لطف شما نبود، الآن یک دوره‌گرد بودم. من خودم را مدیون شما و اصحاب رسانه می‌دانم چون اگر حمایت شما نبود، ما باید فوت می‌کردیم.” این خواننده در ادامه آخرین اثر کنسرتش را به نام “بدرود” خواند. این قطعه به قدری برای اتمام یک کنسرت موسیقی مناسب بود که گویی آفاق آن را به همین منظور خوانده است. در نهایت این کنسرت با تشویق طرفداران کاوه آفاق به پایان رسید و آن‌ها سالن برج آزادی را ترک کردند.

    در ادامه می توانید گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مرضیه امیری) از کنسرت کاوه آفاق را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=130608
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *