×
×

«چهار باغ» آماده اجرا شد

  • کد نوشته: 130361
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۲ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی «چهارباغ» با اشاره به جزییات کنسرت های این مجموعه در جشنواره موسیقی فجر از تفاوت ها و ویژگی های برنامه زنده گروه سخن گفتند. محمدرضا رستمیان سرپرست گروه موسیقی «چهارباغ» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یک برنامه متفاوت و کمتر تجربه شده در عرصه موسیقی ایرانی در قالب ترکیب سازی […]

    «چهار باغ» آماده اجرا شد
  • سرپرست گروه موسیقی «چهارباغ» با اشاره به جزییات کنسرت های این مجموعه در جشنواره موسیقی فجر از تفاوت ها و ویژگی های برنامه زنده گروه سخن گفتند.

    محمدرضا رستمیان سرپرست گروه موسیقی «چهارباغ» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یک برنامه متفاوت و کمتر تجربه شده در عرصه موسیقی ایرانی در قالب ترکیب سازی دودوک، ویولنسل، گیتار، عود، سنتور و کمانچه در جشنواره موسیقی فجر به مخاطبان ارائه می شود که تصور می کنم این خروجی صدا از ارکستر تجربه جدیدی است که تا به امروز در ایران تجربه نشده است.

    وی ادامه داد: ما ترکیب بندی ارکستر را طوری برنامه ریزی کردیم که همه سازها حتی سازهای غیر ایرانی در اختیار موسیقی ایرانی قرار گیرد مثلا سازی مانند گیتار در این کنسرت کاملا در خدمت موسیقی ایرانی است. فضای محتوایی هم اجرای آثاری از اشعار حافظ، سعدی و رهی معیری است که در دستگاه همایون و اصفهان اجرا می شود که بنده به عنوان سرپرست و آهنگساز گروه و علی رستمیان به عنوان خواننده حضور داریم.

    رستمیان درباره دیگر برنامه های گروه «چهارباغ» نیز گفت: قرار بر این است که در اصفهان، شیراز و اهواز کنسرت هایی را برگزار کرده و پس از آن در کشورهای آلمان و ایتالیا میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهیم بود. آخرین باری که بنده فرصت اجرای موسیقی داشتم به سال ۷۵ بازمی گردد و بعد از آن نیز وارد گروه «عارف» استاد مشکاتیان شدم اما حالا یک فضای همدلی به وجود آمده که می توانیم در رویدادی چون جشنواره موسیقی فجر حضور فعالی داشته باشیم.

    این نوازنده و آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به مشکلات پیش روی گروه در آستانه برگزاری جشنواره بیان کرد: خوشبختانه دوستان ستاد برای موضوع تست صدا با ما تماس گرفتند که این نشان دهنده توجه ستاد جشنواره به مسائل فنی است، اما متاسفانه هنوز برای عقد قرارداد و مسائلی از این دست تماسی با ما گرفته نشد ضمن اینکه تالار اجرای ما هم به دلیل مسافت زیادی که با مرکز شهر دارد از نظر من جای مناسبی برای اجرای کنسرت نیست و خوب بود که گروه های شرکت کننده بخش ما در جای بهتری برای اجرای برنامه قرار می گرفتند. به هر حال امیدوارم با توجه به اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر بتوانیم کنسرت خوبی را به مخاطبان ارائه دهیم.

    گروه موسیقی «چهارباغ» به سرپرستی محمدرضا رستمیان و خوانندگی علی رستمیان روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران تهران در چارچوب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر کنسرت خود را برگزار می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130361
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *