×
×

سالار عقیلی:

  • کد نوشته: 13025
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • سالار عقیلی خواننده جوان و مطرح موسیقی کشورمان در حاشیه کنسرت تیرماه ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: خوشحالم که می‌بینم برای نخستین‌بار است که موسیقی بدون کلام با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود. بسیار خرسندم از اینکه که سطح فرهنگ شنیداری مردم بالا رفته است. وی ادامه داد: تا پیش از شاهد بودیم که موسیقی بی‌کلام […]

  • سالار عقیلی خواننده جوان و مطرح موسیقی کشورمان در حاشیه کنسرت تیرماه ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: خوشحالم که می‌بینم برای نخستین‌بار است که موسیقی بدون کلام با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود. بسیار خرسندم از اینکه که سطح فرهنگ شنیداری مردم بالا رفته است.

    وی ادامه داد: تا پیش از شاهد بودیم که موسیقی بی‌کلام با استقبال کمتری از سوی مخاطبان روبه‌رو می‌شد. به‌خصوص پر کردن سالن پرظرفیتی مثل سالن همایش‌های برج میلاد، برای یک کنسرت بدون خواننده بدون خواننده نقطه عطف بزرگی در موسیقی در مملکت ما است. در این کنسرت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران بسیار خوب کار کردند. البته وجود آقای شهرداد روحانی هم بی‌تاثیر نیست.

    عقیلی با بیان اینکه قطعاتی که برای این کنسرت انتخاب شده بود قطعات خوبی بود، ابراز کرد: ما هیچ چیز از ارکسترهای بزرگ دنیا کم نداریم. من با ارکسترهای زیادی در خارج از کشور کار کرده‌ام. کار آن‌ها را وقتی با ارکستر سمفونیک تهران مقایسه می‌کنم می‌توانم با قاطعیت بگوییم چیزی از آن‌ها کم ندارد. ضمن آنکه این ارکستر روزبه‌رو در حال پیشرفت است.

    خواننده تیتراژ سریال‌» استاد شهریار» با اشاره به اینکه الزامی در باکلام بودن موسیقی فیلم وجود ندارد، گفت: این موضوع سلیقه‌ای است که به آهنگساز و کارگردان و به فضای فیلم بستگی دارد. اما به هر حال موسیقی ما موسیقی آوازی است و البته در دنیا نیز خواننده جایگاه خاصی دارد. موسیقی باکلام به نوعی است که مردم از طریق شعر با موسیقی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند بنابراین اقبال بیشتری به آن دارند اما کنسرت ارکستر  سمفونیک تهران به ما نشان داد که موسیقی بی‌کلام هم جایگاه خوبی در کشور ما پیدا کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=13025
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *