×
×

یک دغدغه انسانی در فجر

  • کد نوشته: 130086
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه اجرایی کنسرت گروه کر «نامیرا» و گروه کر «فیلارمونیک ایران» در یک نشست خبری مشترک از اجرای یک کنسرت مشترک زیست محیطی در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر سخن گفتند. فرهاد هراتی آهنگساز و رهبر گروه کر «نامیرا» در ابتدای این نشست خبری که روز شنبه ۱۸ دی ماه در تالار […]

    یک دغدغه انسانی در فجر
  • گروه اجرایی کنسرت گروه کر «نامیرا» و گروه کر «فیلارمونیک ایران» در یک نشست خبری مشترک از اجرای یک کنسرت مشترک زیست محیطی در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر سخن گفتند.

    فرهاد هراتی آهنگساز و رهبر گروه کر «نامیرا» در ابتدای این نشست خبری که روز شنبه ۱۸ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به اجرای تازه ترین کنسرت مشترک این گروه موسیقایی همراه با گروه کر «فیلارمونیک ایران» که با عنوان «زمین مقدس» در چارچوب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود، گفت: کنسرت پیش روی جشنواره به نوعی اجرای تازه کنسرت «زمین مقدس» است که سال گذشته با استقبال قابل توجه مخاطبان در تالار وحدت تهران برگزار شد و ما تصمیم گرفتیم که برای اولین بار یک اتفاق عجیب را رقم بزنیم که بر اساس آن ۲ رهبر کر در یک کنسرت حضور پیدا می‌کنند.

    وی ادامه داد: من و علیرضا شفقی نژاد مدیر گروه کر «فیلارمونیک ایران» از دوستان دیرینه یکدیگریم که تصمیم داریم در کنسرت پیش رو از ۱۵۰ نفر در گروه سنی کودک و بزرگسال استفاده کنیم و هم اکنون نیز همچنان مشغول انجام تمرینات فشرده ای هستیم که می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

    هراتی بیان کرد: محتوای این کنسرت یک کار بسیار تلخ است و با وجود اینکه ابتدا و انتهای آن با تلخی شروع و تمام نمی شود اما به طور مستقیم با روح و روان مخاطب دچار چالش می شود. ضمن اینکه ما به دلیل اینکه می خواستیم روند کار فضایی یک دست و درستی باشد، کار را بدون انتراکت اجرا می کنیم.

    مدیر گروه کر «نامیرا» در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از قبل تصمیم گرفته بودیم تا آلبوم زمین مقدس را نیز منتشر کنیم که خوشبختانه مراحل نهایی میکس و مستر این کار انجام گرفته و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، این آلبوم تا پایان سال جاری منتشر می شود.

    وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که من برای برگزاری این کنسرت مشترک مدنظرم قرار دادم، اثبات برای همین با هم بودن ها و فعالیت های مشترکی است که می توانیم آن را در تمام فعالیت های موسیقایی کشورمان ادامه دهیم. بنابراین من در طول اجرا فقط تنها رهبری نمی کنم بلکه علیرضا شفقی نژاد نیز در مقاطعی از کنسرت همراه من خواهد بود.

    علیرضا شفقی نژاد مدیر گروه کر «فیلارمونیک ایران» هم در ادامه این نشست رسانه ای توضیح داد: بسیار خوشحالم که گروه کر «فیلارمونیک ایران» و گروه کر «نامیرا» در کنار یکدیگر هستند، ضمن اینکه سوژه این کار برایم بسیار جذاب بود چراکه فکر می کنم موضوع محیط زیست و دغدغه های پیرامون آن از جمله انقراض نسل حیوانات و هزاران مشکل دیگر دغدغه همه ما است که می توانیم آن را با زبان موسیقی به مخاطب ارائه دهیم.

    وی بیان کرد: ما همه قبول کردیم تا در کنار یکدیگر حضور پیدا کنیم و خیلی خوب هم کار می کنیم و بسیار هم خوشحالیم که در این پروژه کنار یکدیگر قرار گرفته ایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=130086
       
    برچسب ها فرهاد هراتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *