×
×

در آستانه کنسرت گروه «نقش» عنوان شد؛

  • کد نوشته: 129611
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • کنسرت گروه «نقش» با عنوان «در گیسوی او پیچید» با آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری به مناسبت ششمین سال فعالیت این گروه در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ساعت ۸ شب در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این برنامه ۱۰ قطعه سازی و آوازی اجرا می‌شود. «مجتبی عسگری»، خواننده‌ی موسیقی ایرانی درباره همکاری […]

    در آستانه کنسرت گروه «نقش» عنوان شد؛
  • مجتبی عسگری

    مجتبی عسگری

    کنسرت گروه «نقش» با عنوان «در گیسوی او پیچید» با آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری به مناسبت ششمین سال فعالیت این گروه در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ساعت ۸ شب در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این برنامه ۱۰ قطعه سازی و آوازی اجرا می‌شود.

    «مجتبی عسگری»، خواننده‌ی موسیقی ایرانی درباره همکاری خود با گروه نقش می‌گوید: «گروه «نقش» را از اوایل تأسیس آن می‌شناختم و از روند اجراها، آلبوم‌ها و همچنین شیوه‌ى آهنگسازى جناب شریفی آگاهى داشتم؛ ایشان در این اجرا از من برای اجرای قطعات دعوت کردند و فکر کردم می‌توانم در کنار اعضاى خوب گروه که با انگیزه و اعتقاد قلبى به موسیقى می‌پردازند، تجربه ى دیگرى از خوانندگى را تجربه کنم، پس با کمال میل دعوت ایشان را پذیرفتم.»

    خواننده‌ی گروه نقش، همچنین در مورد ماهیت آوازهایی که در کنسرت پیش رو خواهد خواند اظهار داشت: «در مقوله‌ى ساز و آواز، در این اجرا طرح اولیه‌ى تمامى آوازها توسط آهنگساز انجام گرفت و طى جلسات متعددى که با ایشان داشتیم این طراحى به شکلى از تکامل رسید و توانستیم به یک نقطه نظر مشترک در اجراى فرم آوازها دست پیدا کنیم که البته توسط من به عنوان خواننده این طراحى بسط پیدا کرد. آوازهاى این اجرا به لحاظ متر، فرم، مُدگرى و حتى انتخاب اشعار در بعضى موارد داراى ویژگىِ خاصی است که امیدوارم مورد اقبال واقع شود.»

    این خواننده موسیقی ایرانی در مورد احساس خود از حضور در این پروژه توضیح داد: «با وجود وقت و انرژى زیادى که نسبت به کنسرت‌هاى قبل گذاشتم؛ ولى با تمام وجود احساس رضایت خاصى دارم، چرا که با تمام اعتقاد و توانایى که داشتم به تمرینات پرداختم و هر جلسه به تجربیات شخصى‌ام اضافه شد و امیدوارم مسیر تازه‌اى از شیوه‌ى آوازى برایم گشوده شده باشد.»

    عسگری در پایان در مورد جایگاه این نوع فعالیت‌ها در موسیقی ایران تصریح کرد: «البته جایگاه موسیقى جدى هیچ‌گاه مورد حمایت، چه در جامعه‌ى هنرى و چه در بین عوام نبوده و همواره با مشکلات زیادى روبه‌رو بوده، دلیلش هم پر واضح است! اما در این میان خوشبختانه هنوز خواننده‌ها و آهنگسازان زیادى از نسل جدید و شاید قدیم از این نوع موسیقى که نشانه‌ى اصالت و فرهنگ موسیقایى ایرانی‌ است بهره‌مندند و سعى در حفظ این مهم دارند.»

    نوازندگان گروه «نقش» در این اجرا عبارتند از هوشمند عبادی (نی)، آرش سعیدیان (عود)، المیرا مردانه (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون)، محمد عشقی (سنتور)، سهیل اله‌دادیان (تمبک و دایره.)

    https://musiceiranian.ir/?p=129611
       
    برچسب ها مجتبی عسگری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *