×
×

قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می برد

  • کد نوشته: 129417
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • هم‌زمان با یک‌سالگی تاسیس «ارکستر موج نو»، این ارکستر به سرپرستی «علی قمصری» مهمان تالار رودکی خواهد بود.
    +در این کنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خواننده‌‌گان با فرمى شبیه اپراى ایرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنیف‌خوانى و اجراى کُرال چندصدایى، ظرفیت‌هاى تازه‌اى را در موسیقى ایرانى نشانه رفته‌اند

    قمصری «ارکستر موج نو» را به تالار رودکی می برد
  • عکس از امیر خامنه

    عکس از امیر خامنه

    هم‌زمان با یک‌سالگی تاسیس «ارکستر موج نو»، این ارکستر به سرپرستی «علی قمصری» مهمان تالار رودکی خواهد بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «ارکستر موج نو» به سرپرستی علی قمصری تازه‌ترین آثار این هنرمند را به روی صحنه می‌برد. ساختار این ارکستر متشکل از سازهای موسیقی ایرانی و قطعات آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی تنظیم شده‌است.

    این کنسرت که قرار است پس از پایان جشنواره موسیقی فجر اجرا شود، طی تاریخ های دوم، ششم و هفتم بهمن‌ماه با ۱۲۰ عضو خود به روی صحنه خواهد رفت.

    در این کنسرت، بر خلاف اجراى قبل، خواننده‌‌گان با فرمى شبیه اپراى ایرانى، در فرم‌هاى مختلفى مانند آوازخوانى، تصنیف‌خوانى و اجراى کُرال چندصدایى، ظرفیت‌هاى تازه‌اى را در موسیقى ایرانى نشانه رفته‌اند.

    خوانندگان کُر از میان بیش از ۶۵٠ شرکت کننده در آزمون ورودى موج نو، و از سراسر ایران انتخاب شده‌اند و بدون شک این موضوع توقعات مخاطب را نسبت به اجرایشان بالا خواهد برد. معرفى هنرمندان جوان و شایسته همیشه یکى از دغدغه‌هاى سرپرست این ارکستر بوده است. از آنجا که کلام تنها راوى قمصرى نیست، در این کنسرت، موسیقى بی‌کلام، نقش موثر و تعیین کننده در روایت داستان خواهد داشت. در آهنگسازى این اجرا از قدیمى ترین و جدیدترین فرم‌ها و قالب‌های موسیقایی استفاده شده‌است. به شکلی که «رِنگ» و «چهارمضراب» دیگر فرم‌ها، در رنگ‌آمیزى و بافت نوینى متجلى شده‌اند.

    شایان ذکر است که رهبرى این ارکستر مانند سال گذشته به عهده‌ى پویا سرایى خواهد‌بود که چندى پیش دوره‌ى رهبرى‌ ارکستر را در ارمنستان با موفقیت سپرى کرده‌است.

    https://musiceiranian.ir/?p=129417
       
    برچسب ها علی قمصری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *