×
×

دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز:

  • کد نوشته: 129368
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با تشریح جزییات این جشنواره، گفت: از همه موسیقی‌دانان کشور خواسته‌ام به یک پیکره تبدیل شوند و در زمینه انتقال مفاهیم محیط زیستی، ورود جدی داشته باشند. فرهاد هراتی در نشست نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این‌که پیشنهاد برگزاری جشنواره موسیقی سبز در ابتدا از طرف یک […]

    دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز:
  • دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با تشریح جزییات این جشنواره، گفت: از همه موسیقی‌دانان کشور خواسته‌ام به یک پیکره تبدیل شوند و در زمینه انتقال مفاهیم محیط زیستی، ورود جدی داشته باشند.

    فرهاد هراتی در نشست نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این‌که پیشنهاد برگزاری جشنواره موسیقی سبز در ابتدا از طرف یک موسیقی‌دان داده شد و سپس مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت، ادامه داد: ما حمایت معنوی این سازمان را پشت سر خود داریم.

    او با بیان این‌که طبق فراخوان، آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ دی‌ماه بود، ولی این مهلت تا ۱۵ بهمن‌ماه تمدید شد، اظهار کرد:‌ به‌خاطر استقبال خوب موسیقی‌دانان، فرصت ارسال آثار را بلافاصله تمدید کردیم. همچنین ۱۵ تا ۳۰ بهمن‌ماه هیات داوران به ریاست اردشیر کامکار، کار داوری آثار را آغاز می‌کند.

    ارائه سی‌دی آثار نهایی جشنواره موسیقی سبز

    دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به این‌که در ۲۲ تا ۲۷ فروردین‌ماه در تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی رقابت آثار انجام می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره یکم اردیبهشت برگزار می‌شود.

    هراتی با بیان این‌که از تندیس و پوستر جشنواره موسیقی سبز بعد از تایید خانم ابتکار – رییس سازمان حفاظت محیط زیست – رونمایی می‌شود، اظهار کرد: ترجیح می‌دهیم جشنواره موسیقی سبز در شهرستان‌ها برگزار شود؛ اما چون امسال اولین سال برگزاری این جشنواره است، این آمادگی را پیدا نکردیم تا در شهرستان‌ها به برگزاری این جشنواره بپردازیم.

    او با تاکید بر این‌که تمام آثاری که به مرحله نهایی جشنواره راه می‌یابند، به‌شکل سی‌دی در اختیار مردم قرار خواهند گرفت، گفت: با ارائه سی‌دی آثار حرکت صورت‌گرفته در جشنواره ماندگار خواهد شد. این افراد می‌توانند در طول سال، در نقاط مختلف کشور اجرا داشته باشند.

    نام و کسوت هیچ کسی در انتخاب آثار اثر نمی‌گذارد

    هراتی با بیان این‌که در جشنواره موسیقی سبز، هنرمندان نامدار نیز در تالار وحدت روی صحنه می‌روند، گفت: تعدادی از جوانان این نگرانی را دارند که آثار افراد برجسته و شناخته‌شده حوزه موسیقی برگزیده شوند و فرصت یکسان برای افراد ناشناخته به‌منظور رقابت در این جشنواره وجود نداشته باشد، در حالی که باید تاکید کنم که نام و کسوت هیچ کسی در انتخاب آثار اثرگذار نخواهد بود.

    او ادامه داد: جشنواره موسیقی سبز موضوع‌محور است و متناسب بودن اثر با موضوع جشنواره مد نظر قرار می‌گیرد، برای همین فرصت رقابت برای همه شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود و برای آماتورها و حرفه‌ای‌ها به یک اندازه فرصت وجود دارد و همه آن‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند.

    دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با تاکید بر این‌که موزیسین‌های کشور ما کمتر به مضامین اجتماعی پرداخته‌اند، گفت: موسیقی به‌عنوان اثرگذارترین هنر می‌تواند بیشترین تاثیر را بگذارد و کاربرد موثری در حوزه محیط زیست و انتقال مفاهیم محیط زیستی داشته باشد. همچنین فیلم مستندی در حال تهیه شدن است که همزمان با برگزاری جشنواره ارائه خواهد شد.

    این برنامه یک جشنواره هنرمندانه خصوصی است

    هراتی اظهار کرد: از همه موزیسین‌ها خواسته‌ام که به یک بدنه و پیکره برای انتقال مفاهیم محیط زیستی تبدیل شوند. جشنواره ملی موسیقی سبز یک جشنواره هنرمندانه خصوصی است و منابع مالی جشنواره، دولتی نیست، سازمان محیط زیست در زمینه تامین منابع مالی نقشی نداشته است.

    وی با اشاره به این‌که در انتخاب اسپانسرها نیز بسیار دقت داریم، تاکید کرد: در لایه اول فعالیت خود با توجه به محدودیت زمان سعی کردیم فراخوان را مقتدرانه اجرا کنیم و هنرمندان را با قوت و به سرعت درگیر این جشنواره کنیم تا در ادامه با کمک رسانه‌ها بتوانیم بر بخش انتخاب اسپانسرها تمرکز داشته باشیم. تاکید داریم اسپانسرها مشکل محیط زیستی نداشته باشند.

    دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با بیان این‌که موسیقی‌دانان در ارسال آثار به‌لحاظ تعداد و زمان قطعات محدودیت ندارند، گفت: هنرمندان می‌توانند به هر تعداد که تمایل داشتند، برای ما اثر بفرستند. همچنین در زمینه زمان قطعات، محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد.

    او با اشاره به این‌که فراخوان جشنواره موسیقی سبز بر پنج یا شش ژانر اصلی تاکید دارد، بیان کرد: در ژانرهای کلاسیک ایرانی، کلاسیک غربی، تلفیقی، راک، پاپ و ترانه‌های کودکانه در دو بخش باکلام و بی‌کلام آثار می‌پذیریم.

    هراتی ادامه داد: ‌با گروه‌های کودک نیز در ارتباط هستیم و سعی داریم در جشنواره موسیقی سبز حضور پررنگی داشته باشند.

    دبیر جشنواره ملی موسیقی سبز با بیان این‌که جشنواره امسال در سطح ملی برگزار می‌شود، گفت: از سال آینده این جشنواره به‌صورت بین‌المللی خواهد بود که در صورت اجرا، اولین جشنواره موسیقی سبز بین‌المللی در کل دنیا خواهد بود.

    وی درباره پوشش اخبار مربوط به جشنواره موسیقی سبز در صداوسیما، تصریح کرد: به این رسانه و بویژه تلویزیون، چشم امید ندارم، ولی رادیو قرار است کمک‌هایی در این زمینه انجام دهد. قرار است هر هفته، نیم ساعت برنامه تولیدی در رادیو داشته باشیم.

    هراتی درباره اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و تغییر و تحولات در این زمینه، اظهار کرد: من از آبان‌ماه به جشنواره پیوسته و به‌عنوان دبیر جشنواره فعالیت خود را شروع کرده‌ام. فرزاد طالبی رییس دفتر موسیقی نیز به‌عنوان عضو شورای سیاستگذاری به این جشنواره پیوسته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=129368
       
    برچسب ها فرهاد هراتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *