×
×

جزییات یک اجرای تازه

  • کد نوشته: 129298
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه موسیقی «حاوا» به سرپرستی پروین بهمنی پیشکسوت موسیقی نواحی کشورمان در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه می پردازد. دامون شش بلوکی پژوهشگر و عضو گروه موسیقی «حاوا» درباره جزییات حضور این گروه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اینگونه توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته […]

    جزییات یک اجرای تازه
  • گروه موسیقی «حاوا» به سرپرستی پروین بهمنی پیشکسوت موسیقی نواحی کشورمان در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه می پردازد.

    دامون شش بلوکی پژوهشگر و عضو گروه موسیقی «حاوا» درباره جزییات حضور این گروه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اینگونه توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته گروه موسیقی «حاوا» به سرپرستی مادرم پروین بهمنی با تاکید بر اجرای قطعاتی منتخب از موسیقی قشقایی در جشنواره حضور پیدا خواهد کرد و تمام تلاشمان را انجام داده ایم تا بهترین نوازندگان منطقه قشقایی در تازه ترین اجرای گروه «حاوا» در جشنواره حضور داشته باشد.

    وی با اعلام اینکه این گروه پنجشنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در برج آزادی اجرا خواهد داشت، بیان کرد: تمامی تنظیم هایی که برای کنسرت پیش رو در نظر گرفته ایم اجرای فرم ها و ملودی ها مناطق بومی ایل قشقایی است که امیدوارم با توجه به رپرتوار برنامه ریزی شده بتواند با استقبال مخاطبان روبه رو شود. البته مادرم در این کنسرت با توجه به شرایط جسمی که دارد فقط در بخشی از همخوانی و اجرای فرم ها حضور خواهد داشت.

    این نوازنده سازهای کوبه ای در ادامه صحبت های خود گفت: آنچه در این کنسرت برای مخاطبان جشنواره در نظر گرفته شده اجرای کامل ملودی ها و آیین های موسیقایی منطقه قشقایی نیست، اما تلاش شده که همه این آثار برگرفته از فرهنگ قشقایی و عشایری باشد که در این مناطق سکونت دارند. ضمن اینکه با توجه به شرایط موجود، تمرین برای اجرای نهایی بسیار سخت بود چرا که ما تصمیم داریم از موسیقی لُرهای بویراحمد و موسیقی محلی بخشی از منطقه شیراز را هم برای تماشاگران اجرا کنیم که این موضوع به خودی خود نیازمند تمرین بسیاری است.

    شش بلوکی که بخش اصلی پژوهش این کنسرت را عهده داره بوده در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: گرچه شرایط برای تمرین و رسیدن اجرا به فجر با توجه به امکانات موجود برای ما بسیار سخت بود اما بنده و همه اعضای گروه تمام تلاش خود را می کنیم که در فضایی چون جشنواره موسیقی فجر کارها را طوری طراحی کنیم که مخاطبان شاهد اجراهایی ارزشمند از موسیقی قشقایی باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=129298
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *