×
×

در سن ۸۶ سالگی

  • کد نوشته: 129287
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • اولین مدیر برنامه‌های گروه موسیقی «بیتلز» در سن ۸۶ سالگی درگذشت. «بی‌بی‌سی» نوشت: «آلن ویلیامز» اولین مدیر گروه معروف «بیتلز» که استعداد این موسیقی‌دانان انگلیسی را کشف کرد،‌ در سن ۸۶ سالگی فوت کرد. «ویلیامز» که مالک کافه ـ بار «جاکاراندا»ی لیورپول هم بود،‌ در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ با «بیتلز» همکاری داشت. او در […]

    در سن ۸۶ سالگی
  • اولین مدیر برنامه‌های گروه موسیقی «بیتلز» در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

    «بی‌بی‌سی» نوشت: «آلن ویلیامز» اولین مدیر گروه معروف «بیتلز» که استعداد این موسیقی‌دانان انگلیسی را کشف کرد،‌ در سن ۸۶ سالگی فوت کرد.

    «ویلیامز» که مالک کافه ـ بار «جاکاراندا»ی لیورپول هم بود،‌ در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ با «بیتلز» همکاری داشت. او در انگلستان و سپس در هامبورگ این گروه موسیقی راک اند رول را همراهی کرد.

    مدیر برنامه‌های «بیتلز» سال ۱۹۵۷ «جاکاراندا» را به‌عنوان یک کافه راه‌اندازی کرد، ‌مکانی که به پاتوق موسیقیدان‌های جوان تبدیل شد. شگفت‌انگیزهای موسیقی انگلیس، از همین کافه کار خود را شروع کردند و طی سال‌های بعد و پس از سفر به هامبورگ، به عرصه جهانی وارد شدند.

    «پل مک‌کارتنی»، «جان لنون» و «استوارت ساتکلیف» همکلاسی «لنون»، جزو مشتریان این کافه بودند و از «ویلیامز» پرسیدند آیا می‌شود در این مکان موسیقی نواخت.

    مالک کافه «جاکاراندا» پس از مدتی که از توانمندی این نوازنده و خواننده‌ها مطمئن شد، آن‌ها را در سال ۱۹۶۰ برای اجرا به هامبورگ برد. او در سال ۱۹۶۱ زمانی که «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون»، «پیت بست» و «استوارت ساتکلیف» اعضای این گروه موسیقی را تشکیل می‌دادند، از آن‌ها جدا شد.

    ژانویه سال بعد بود که با رفتن «ساتکلیف»، دیگر اعضای باقی‌مانده این گروه با «برایان اپستین» قراردادی پنح ساله بستند.

    «ویلیامز» در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای گفت: خوشحالم که در دهه ۱۹۶۰ و در زمان شکل‌گیری این گروه آنجا بودم. من همیشه به «بیتلز» افتخار می‌کنم و خوشحالم که بخش کوچکی از مشهورترین گروه موسیقی جهان بوده‌ام.

    او ادامه داد: خیلی‌ها به من می‌گویند کاش با آن‌ها می‌ماندی، خب خیلی خوب می‌شد؛ اما ما نمی‌دانستیم داریم تاریخ را می‌سازیم. با این حال، دوران خوشی بود، روزهای هیجان‌انگیزی را سپری کردیم، اما هیچ کسی نمی‌دانست «بیتلز» به اینجا خواهد رسید.

    «بیتلز» گروه انگلیسی راک بود که اعضای آن «جان لنون»، «پل مک‌کارتنی»، «جورج هریسون» و «رینگو استار» (از سال ۱۹۶۲) بودند. این چهار هنرمند در دهه ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کردند و بعد از ۱۰ سال همکاری، در سال ۱۹۷۰ میلادی از هم جدا شدند.

    آن‌ها فقط در انگلیس بیش از ۴۰ تک‌آهنگ و آلبوم به بازار عرضه کردند که در رتبه نخست جدول موسیقی این کشور قرار گرفت. این موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر نیز تکرار شد. «بیتلز» با فروش جهانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نسخه از آثارش، پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان و یکی از پرفروش‌ترین‌های موسیقی جهان لقب گرفت. «پل مک‌کارتنی» و «رینگو استار» تنها بازماندگان این گروه موسیقی انگلیسی هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=129287
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *