×
×

پیشنهادی برای طبیعت‌گردی

  • کد نوشته: 128926
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • برنامه «چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی با اجرای محمد صالح علا با حضور رضا مهدوی کارشناس، میزبان حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی شد. این خواننده موسیقی ایرانی در پاسخ به رضا مهدوی کارشناس برنامه مبنی بر اینکه اگر در میان کوچه باغ های اصفهان استودیویی داشتید فضای کارهایتان تغییر می کرد؟ […]

    پیشنهادی برای طبیعت‌گردی
  • برنامه «چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی با اجرای محمد صالح علا با حضور رضا مهدوی کارشناس، میزبان حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی شد.

    این خواننده موسیقی ایرانی در پاسخ به رضا مهدوی کارشناس برنامه مبنی بر اینکه اگر در میان کوچه باغ های اصفهان استودیویی داشتید فضای کارهایتان تغییر می کرد؟ گفت: شما یک قناری را به فضای باغ ببرید، سریع شروع به خواندن می کند. وقتی به اصفهان می روم علاقه ام به خواندن بیشتر می شود و فکر می کنم برای خوانندگان لازم است هفته ای یکبار به کوه و دشت برای خواندن بروند. متأسفانه این امکان نیست و اکثر نوازندگان خوب در تهران اقامت دارند.

    وی عنوان کرد: موسیقی سنتی جزو موسیقی هایی است که فطرت سلیم آن را قبول می کند و اگر امروز به سراغ موسیقی هایی می رویم که هارمونی لازم را ندارد به سمت مریض شدن می رویم.

    مهدوی در بخش دیگری از این برنامه که با پخش قطعاتی از آثار این خواننده همراه بود، خطاب به سراج گفت: شما به موسیقی ارزشی علاقه خاصی دارید و آلبوم «وداع» را برای امام حسین(ع) خواندید و شعر را بی جهت انتخاب نمی کنید. طریقه انتخاب شعر چگونه است؟

    سراج پاسخ داد: من به شعر خیلی علاقه دارم. مرحوم پدرم خیلی به شعر علاقه داشت و مثنوی و حافظ زیاد می خواند به همین جهت از طریق ایشان با استاد جلال الدین همایی نیز آشنا شدم. بعد از آمدن به تهران با بزرگانی چون سیدحسن حسینی، مهرداد اوستا، علی معلم و قیصر امین پور آشنا شدم. به دلیل اینکه گاهی شعر می سراییدم، سعی می کردم انجمن شعر بروم و اخیرا نیز آثار شاعران معاصر را می خوانم و فکر می کنم ترانه سرا در ایران کم داریم چون کار ساده ای نیست.

    این خواننده در پاسخ به اینکه نوازندگی چه کمکی به شما کرد، گفت: نوازندگی همیشه به آواز کمک می کند. اگر بخواهیم مرکب خوانی انجام دهیم دقیقا گره ها را تشخیص می دهیم. خواننده هایی که با نوازنده کار می کنند یا خودشان ساز می نوازند، موفق تر هستند.

    «چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=128926
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *