×
×

پس از انتشار خبر درگذشت این خواننده صورت گرفت

  • کد نوشته: 125481
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • پس از انتشار خبر درگذشت «لئونارد کوهن»، استقبال از کارهای این خواننده و ترانه‌سرا به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و حالا این رقم به ۴۰۰ درصد رسیده است. «ان.ام.ای» نوشت: «لئونارد کوهن» خواننده،‌ ترنه‌سرا،‌ شاعر و رمان‌نویس کانادایی روز هفتم نوامبر از دنیا رفت و خبر درگذشتش با سه روز تاخیر منتشر شد. کارهای […]

    پس از انتشار خبر درگذشت این خواننده صورت گرفت
  • ۵۷۳۸۳۵۲۸پس از انتشار خبر درگذشت «لئونارد کوهن»، استقبال از کارهای این خواننده و ترانه‌سرا به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و حالا این رقم به ۴۰۰ درصد رسیده است.

    «ان.ام.ای» نوشت: «لئونارد کوهن» خواننده،‌ ترنه‌سرا،‌ شاعر و رمان‌نویس کانادایی روز هفتم نوامبر از دنیا رفت و خبر درگذشتش با سه روز تاخیر منتشر شد. کارهای او که از تاثیرگذارترین موسیقی‌دانان سه دهه گذشته محسوب می‌شود، طی هفته‌های پس از درگذشتش با استقبال کم‌نظیر هوادارانش روبرو شد و فروش آن‌ها تاکنون ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

    هفته گذشته اعلام شد ترانه «هله‌لویا»ی او به فهرست برترین ترانه‌های تک آمریکا برگشته و رتبه آن در جدول آهنگ‌های راک سایت «بیلبورد» به مقام بیستم ارتقاء پیدا کرده است. مجموعه‌ای از ترانه‌های او تا سال ۲۰۰۲، در جایگاه سیزدهم سایت «بیلبورد» قرار گرفته و آخرین آلبوم او «تو تاریک‌ترش می‌خواهی»، با افزایش ۱۹۷ درصدی فروش،‌ به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرده است.

    در کل،‌ فروش آلبوم‌ها و ترانه‌های «کوهن» تا روز ۱۷ نوامبر، ‌۴۰۷ درصد افزایش پیدا کرده و طی یک هفته گذشته ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار نسخه از آن‌ها خریداری شده است.

    در انگلستان نیز آلبوم «تو تاریک‌ترش می‌خواهی» تا رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین‌های موسیقی‌،‌ بالا آمده است. این در حالی است که این کار در هفته پیش از آن جایگاه بیست‌ودوم را اشغال کرده بود.

    «لئونارد کوهن» که تا ۳۳ سالگی تصمیم به خواندن و ترانه‌سرایی نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از شهر مونترال کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به‌عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود.

    «کوهن» در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌خاطر آن‌که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. او با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد.

    این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو سیاه‌ترش می‌خواهی» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبه‌رو شدند.

    «لئونارد کوهن» حدود یک‌ ماه پیش در مصاحبه با «نیویورکر» گفته بود: برای مرگ آماده‌ام. امیدوارم خیلی سخت نباشد … .

    https://musiceiranian.ir/?p=125481
       
    برچسب ها لئونارد کوهن

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *