×
×

اختصاصی موسیقی ایرانیان؛ برای اولین بار، فستیوال سن پترزبورگ شاهد نوای موسیقی ایرانی

  • کد نوشته: 1252
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: در تاریخ ٢۵ اردیبهشت ماه، اثر سید مهدی حسینی آهنگساز ایرانی در چهل و ششمین فستیوال بین المللی موسیقی سن پترزبورگ روسیه اجرا خواهد شد. این اثر که بر اساس موسیقی کردی ساخته شده «پشت پا» نام دارد و در موسیقی رقص های کردستان مقامی است که پس از گریان می آید، حرکات رقص آن تند تر از گریان و تسمیه ی پشت پا از آن روست که یکی از پاها بر پشت پای دیگری ضربه می زند

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: در تاریخ ٢۵ اردیبهشت ماه، اثر سید مهدی حسینی آهنگساز ایرانی در چهل و ششمین فستیوال بین المللی موسیقی سن پترزبورگ روسیه اجرا خواهد شد. این اثر که بر اساس موسیقی کردی ساخته شده «پشت پا» نام دارد و در موسیقی رقص های کردستان مقامی است که پس از گریان می آید، حرکات رقص آن تند تر از گریان و تسمیه ی پشت پا از آن روست که یکی از پاها بر پشت پای دیگری ضربه می زند.
    به گزارش موسیقی ایرانیان، اولین اجرای این اثر در تاریخ ۲۱ اکتبر مصادف با ۲۹ مهرماه ١٣٨٨ در کنفرانس بین المللی که بمناسبت دویست و دهمین سالگرد تولد الکساندر پوشکین و دویستمین سالگرد تولد نیکلای گوگول برگزار  شده بود، در سالن کنسرت موزۀ پوشکین شهر سن پترزبورگ توسط سولیست های ارکستر سمفونی دولتی کاپلا سن پترزبورگ اجرا گردیده است.
    فستیوال بین المللی بهار موسیقی سن پترزبورگ، بزرگ ترین فستیوال موسیقی معاصر سن پترزبورگ روسیه می باشد که در آن هر ساله در حدود ٧٠ آهنگساز از کشورهای مختلف شرکت می کنند و بیش از ١٠٠ اثر جدید موسیقایی معاصر به اجرا در می آید که امسال برای اولین بار، این فستیوال شاهد نوای موسیقی ایرانی خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1252
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *