×
×

در سن ۸۲ سالگی

  • کد نوشته: 124671
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۱ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logo«لئونارد کوهن» شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای مطرح کانادایی در سن ۸۲ سالگی درگذشت. این خبر را صفحه فیس بوک رسمی او منتشر کرده است و علت مرگ او هنوز منتشر نشده است.
    +لئونارد کوهن در سال ۲۰۱۱ به دلیل «مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌است» جوایز شاهدخت آستوریاس – یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا – را دریافت کرد

    در سن ۸۲ سالگی
  • photo_2016-11-11_05-56-17«لئونارد کوهن» شاعر، رمان‌نویس، خواننده و ترانه‌سرای مطرح کانادایی در سن ۸۲ سالگی درگذشت. این خبر را صفحه فیس بوک رسمی او منتشر کرده است و علت مرگ او هنوز منتشر نشده است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شهرت این خواننده بیشتر به خاطر موسیقی اوست. کوئن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، انزوا و روابط میان فردی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرده است. کوئن در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد.

    لئونارد کوهن در سال ۲۰۱۱ به دلیل «مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌است» جوایز شاهدخت آستوریاس – یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا – را دریافت کرد. هیئت داوران جایزهٔ پرنس آستوریاس در مورد کوئن گفتند که «او تصویری آفریده‌است که در آن، شعر و موسیقی درهم آمیخته‌اند و به چیز گران بهای تغییرناپذیری بدل شده‌اند».

    https://musiceiranian.ir/?p=124671
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *