×
×

اختصاصی موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 12407
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۰
  • ۵۶ دیدگاه
  • مهدی یراحی پس از سکوت چند هفته ای خود، یادداشتی را در واکنش به گلایه های بهزاد رئیسی و در جهت روشن شدن حقایق و رفع ابهامات به وجود آمده نوشته و در اختیار سایت موسیقی ایرانیان قرار داده است که در ادامه می توانید بخوانید

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: چندی پیش درددل‌ها، شکایات و گلایه‌های بهزاد رئیسی تنظیم‌کننده و آهنگساز موسیقی پاپ از همکاران خود چون بهروز صفاریان و مهدی یراحی طی یادداشتی در سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد که در پی آن مدیربرنامه‌ی صفاریان با نگاشتن نوشته‌ای به این ادعاها واکنش نشان داد.

    حال مهدی یراحی پس از سکوت چند هفته ای خود، یادداشتی را در جهت روشن شدن حقایق و رفع ابهامات به وجود آمده نوشته و در اختیار سایت موسیقی ایرانیان قرار داده است که در ادامه توجه شما را به این نوشته که بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف و ویراستاری منتشر می‌شود جلب می‌کنیم.

    بدیهی‌ست که سایت موسیقی ایرانیان بی‌طرف بوده و صرفا بر اساس رسالت رسانه‌ای خود موظف‌ست گفته‌های هنرمندان را بدون هیچ‌گونه سانسوری به مخاطبان منتقل کند، البته پرواضح‌ست که موسیقی ایرانیان به هیچ وجه تاییدکننده و تکذیب‌کننده گفته‌های هنرمندان نمی‌باشد و آمادگی انتشار هر یادداشت یا جوابیه‌ای را از سوی هنرمندان مورد اشاره شده در متن را دارد.

    یادداشت مهدی یراحی:

    “به نام خدا”

    درپی یادداشتی که چندی پیش توسط همکار محترمم آقای بهزاد رئیسی در سایت موسیقی ایرانیان منتشرشد، با واکنش های مختلفی ازسوی همکاران محترم و مخاطبین عزیز مواجه شدم که بعضا جویای تایید و یا رد ادعاهای ذکرشده توسط ایشان، ازسوی اینجانب بودند.

    باوجود اینکه چند ماه پیشتر از انتشار یادداشت فوق الذکر در گفتگو با مجله ترانه ماه “شماره ۴۵” در خصوص آلبوم بی خوابی توضیحاتی داده بودم، لیکن برای روشن شدن حقایق و رفع هرگونه ابهامات، لازم دانستم به یادداشت ایشان که البته ادعاهایشان “صرف نظر از نوع زبان و ادبیات” دربعضی موارد به حق و مورد تایید اینجانب است، نکاتی که احیانا فراموش شده و از قلم افتاده را هر چند مختصر اضافه نمایم؛ فارغ از اینکه معتقدم رسانه ای شدن حواشی هنرمندان و مطرح شدن بحث هایی از این دست در اذهان عمومی، به هیچ وجه به نفع هنر و جامعه هنری نیست، اما احقاق حقیقت بر هر اعتقادی ارجحیت دارد و مگر رسالت هنر چیزی جز رسیدن به حقیقت و درپی آن تعالی انسانهاست؟

    آلبوم بی خوابی

    آن زمان که ”برخلاف قرار قبلی” به ما گفته شد اسم آقای رئیسی از فهرست عوامل آلبوم حذف و صرفا از وی تشکر شود، من با تمام وجود و صراحت مخالفت کرده تا جایی که اعلام نمودم درصورت عدم ذکر نام ایشان باید اسم بنده نیز از اینسرت آلبوم حذف گردد. اما متاسفانه ترتیبی که در نهایت برای ثبت اسامی عوامل موسیقی “آهنگساز و تنظیم کننده” در اینسرت آلبوم بی خوابی اتخاذ شد بر خلاف واقعیت و رضایت قلبی اینجانب صورت گرفت!!! البته آقای رئیسی در جریان کامل این مسائل قرار داشتند و از تلاش هایی که بنده جهت دفاع از حقیقت انجام می دادم مطلع بودند و در آخر از من خواستند که در این مورد بیش از این پافشاری نکنم “نقل به مضمون”. ذکر این نکته را نیز لازم میدانم که حمزه وصل بین ما و تهیه کننده آلبوم “در موارد اینچنینی” همکار دیگرمان بود؛ که نهایتا در فهرست آلبوم فقط نام ایشان و بنده به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده ثبت گردید.

    آلبوم قسمت

    در مورد آلبوم قسمت توسط خود آقای رئیسی مطلع شدم که فهرست عوامل آلبوم دستخوش تغییراتی شده است.!
    این خبرباعث ناراحتی بسیار زیاد بنده گردید و طی تماس با خواننده اثر و برخورد شدید با ایشان، خواستار تصحیح فهرست در اینسرت آلبوم شدم. این در حالی بود که آلبوم از طرف شرکت پخش در نوبت انتشار قرارداشت؛ یعنی آقای رئیسی پیش از انتشار آلبوم و به صورت اتفاقی به این مطلب پی برده بودند.
    خواننده اثر مدعی شد که این اشتباه به طور اتفاقی رخ داده و هیچگونه عمدی در کار نبوده است! از وی درخواست نمودم تمام اینسرتهای به غلط چاپ شده را دور بریزند و اینبار اینسرت را بدون اشتباه، با مشخصات درست به چاپ برسانند. اما ایشان در جواب گفت آلبوم در تیراژ بیست هزار نسخه به چاپ رسیده و به دلیل وجود مشکلات مالی انجام این کاربرایش مقدور نیست. درنهایت به وی گفتم، هزینه چاپ اینسرت تصحیح شده را خودم متقبل می شوم! اما باز به دلایل و بهانه های مختلف از قبیل اینکه وقت تنگ است و تا موعد انتشار آلبوم زمانی باقی نمانده و… “نقل به مضمون” از انجام این مهم امتناع ورزید!!!
    چندی پیش از قول خواننده اثر شنیدم که آلبوم قسمت هیچگاه روانه بازار نشده است.

    قطعات دیگر

    درمورد آهنگهای منورهاکن، هوای تو و وسوسه به ذکر این نکته اکتفا می کنم که تا به امروز، هم در اینسرت آلبومهای مربوطه، هم در ویدئو کلیپ و هم در وبسایت رسمی اینجانب و همچنین در مصاحبه های مطبوعاتی، اسامی عوامل تولید بدون هیچگونه اشتباه و سهل انگاری، طبق واقعیت قید شده و اگر رسانه ای از قول کسی مطلبی خلاف واقعیت مطرح کرده است، خود نیز مسئول پاسخگویی آن می باشد.

    درمورد میکس آهنگ کوه هم که همکار محترمم در یادداشتشان به آن اشاره داشته اند، باید عرض کنم بنده اسم ایشان را به عنوان میکس کننده به خواننده اثر اعلام نمودم، اما متاسفانه خواننده اثر در این مورد بی ملاحظه گی کرده و اسم شخص دیگری را به عنوان میکس کننده آهنگ کوه در اینسرت “آلبوم چهارده” قید نمود!!!

    چون غرض آمد هنر پوشیده شد… “مولانا”

    متن حاضر را نه به عنوان جوابیه، بلکه به عنوان مکمل یادداشت آقای بهزاد رئیسی و همانطور که در ابتدا عرض شد برای تایید و تاکید برحق و حقیقت و احترام به افکارعمومی نگاشتم؛ باشد که به یاری پروردگار، ساحت هنر از هرگونه اشتباه و بی عدالتی مبرا گردد.

    مهدی یراحی

    https://musiceiranian.ir/?p=12407
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *