×
×

«دست مسخر» فرصتی برای آنها که وقت تمرین ندارند

  • کد نوشته: 12397
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام تیر ۱۳۹۰
  • ۰
  • گروهی از پژوهشگران ژاپنی درحال ساخت ابزاری هستند که با کنترل حرکات انگشتان فرد نواختن ساز را به وی می‌آموزد. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، اگر می‌خواهید نواختن سازی را بیاموزید، اما وقت تمرین کردن ندارید، بدانید ابزاری درحال ساخت است که می‌تواند کنترل دست شما را در اختیار گرفته و به شما بیاموزد که […]

  • گروهی از پژوهشگران ژاپنی درحال ساخت ابزاری هستند که با کنترل حرکات انگشتان فرد نواختن ساز را به وی می‌آموزد.

    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، اگر می‌خواهید نواختن سازی را بیاموزید، اما وقت تمرین کردن ندارید، بدانید ابزاری درحال ساخت است که می‌تواند کنترل دست شما را در اختیار گرفته و به شما بیاموزد که یک آهنگ را بنوازید، درحالیکه روح هیچ موسیقیدان فقیدی هم در کار نیست.

    «دست مسخر» که هم اکنون در قالب همکاری مشترک دانشگاه توکیو و آزمایشگاه‌های علوم رایانه‌ای سونی، در توکیو در حال ساخت است، به صورت الکتریکی ماهیچه‌های ساعد دست را تحریک می‌کند تا انگشتان شما را به حرکت درآورد.

    تسمه‌ای که به دور آن ناحیه از دست در حال آموختن بسته می‌شود، دارای ۲۸ بالشتک الکترودی است که مفصل‌های بین سه استخوان هر انگشت و دو استخوان انگشت سبابه را خم کرده و دو حرکت مچی ایجاد می‌کند.

    در آزمایش‌های مربوط به «دست مسخر»، کاربران قادر بودند حرکات دست خود را که این ابزار ایجاد می‌کرد، حتی با چشمان بسته حس کنند.

    امی تاماکی از دانشگاه توکیو که هدایت این پژوهش را بر عهده دارد، می‌گوید: در این فناوری انگشتان کاربر بدون دخالت ذهنش کنترل می‌شوند.

    ابزارهایی که انگشتان افراد را تحریک کند، پیش‌تر ساخته شده است، اما در آن‌ها محققان از الکترودهایی استفاده می‌کنند که به نوعی تهاجمی است، یا ابزارهایی شبیه دستکش است که دستکاری اشیا را دشوار می‌سازد.

    تاماکی ادعا می‌کند که کار با وسیله در حال ساختش، بسیار راحت‌ است. وی می‌گوید این محرک‌های الکتریکی شبیه محرک‌های ماساژی با فرکانس پایین است.

    https://musiceiranian.ir/?p=12397
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *