×
×

از اجرای تعزیه تا معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی

  • کد نوشته: 123615
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی عصر شنبه اول آبان در غیاب مدیر عامل و با معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی برگزار شد.
    +این برنامه با پیانونوازی بردیا صدرنوری پایان یافت

    از اجرای تعزیه تا معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی
  • خانه موسیقی

    خانه موسیقی

    نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی عصر شنبه اول آبان در غیاب مدیر عامل و با معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از خبرآنلاین، نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی عصر روز شنبه اول آبان ماه با موضوع موسیقی محرم، اجرای تعزیه و معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی کانون آهنگسازان در غیاب حمیدرضا نوربخش مدیرعامل این نهاد صنفی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم که با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد گروه تعزیه «راویان عشق» از شهر قم به سرپرستی امیر زینلی به اجرای قسمتی از تعزیه «ماموریت حر برای رفتن به کربلا و بستن راه بر امام حسین (ع)» در دستگاه نوا پرداختند و پس از آن حامدرضا قنبری با تک‌نوازی نی هنرنمایی کرد.

    سپس سیدمحمد میرزمانی رئیس هئیت‌مدیره خانه موسیقی روی صحنه رفت و در سخنان کوتاهی گفت: «طبق قرار قبلی قصد داشتم فقط در مورد سومین دوره مسابقه آهنگسازی کانون آهنگسازان خانه موسیقی صحبت کنم اما پیش از آن می‌خواهم بگویم تنها راه پیروزی ما بر مشکلات، اتحاد است. فراموش نکنیم انتقاد با تخریب فرق می‌کند و اگر هم نقدی داریم بهتر است با بیانی منصفانه آن را بر زبان آوریم.»

    او افزود: «ویژگی اصلی مسابقه آهنگسازی حضور جوانان تحصیل‌کرده این رشته در آن است. محور دوره اول این مسابقه آهنگسازی فولکور و محلی با پیانو، دوره دوم آنسامبل مجلسی در قالب کوآرتت و دوره سوم کرال آکاپلا بوده است.»

    در ادامه با حضور امیر بکان رئیس کانون آهنگسازان، تقی ضرابی، محمد میرزمانی، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی و وارطان ساهاکیان جوایز نفرات تقدیرشده و برگزیده سومین دوره مسابقه آهنگسازی اهدا شد.

    فرشاد مشفقی، رخشا قاضی‌زاده و علی مقتدایی تقدیرشدگان و بابک میلانی برگزیده این مسابقه بودند. این برنامه با پیانونوازی بردیا صدرنوری پایان یافت.

    نشست‌های ماهیانه خانه موسیقی به طور مستمر از سال ۱۳۸۹ در یکشنبه‌های آخر هر ماه برگزار می شود که با اجرای موسیقی در سبک‌های مختلف، معرفی استعدادهای جوان و معرفی تازه‌های کتاب و آلبوم موسیقی همراه بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=123615
       
    برچسب ها خانه موسیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *