×
×

با عناوین «شمع»، «خیمه»، «عطش»، «کاروان»، «آوای حزین» و «الم»

  • کد نوشته: 123348
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • محرم و صفر ایام سوگواری شیعیان است و در این ایام شنیدن نواهای مذهبی حس و حال دیگری دارد، به این مناسبت، سایت «بیپ تونز» با توجه به محتوای متنوعی که در اختیار دارد، اقدام به ایجاد چند مجموعه ی موسیقیِ ویژه ی این ایام کرده که به صورت مجازی در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

    با عناوین «شمع»، «خیمه»، «عطش»، «کاروان»، «آوای حزین» و «الم»
  • photo_2016-10-18_10-09-24محرم و صفر ایام سوگواری شیعیان است و در این ایام شنیدن نواهای مذهبی حس و حال دیگری دارد، به این مناسبت، سایت «بیپ تونز» با توجه به محتوای متنوعی که در اختیار دارد، اقدام به ایجاد چند مجموعه ی موسیقیِ ویژه ی این ایام کرده که به صورت مجازی در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

    سایت «بیپ تونر» مجموعه هایی ترکیبی از آثار مختلف را جمع آوری کرده که در میان آن ها مداحی های مداحان مطرح حال حاضر نیز گنجانده شده است. در عین حال نواها و آواهای ارزشمندی که مربوط به موسیقی مذهبی و آئینی سنتی ایران در دهه های پیشین می باشند، در میان این قطعاتِ جمع آوری شده، شنیده می شوند. همچنین وجود برخی آثار ارزشمند، حاصل تلاش آهنگسازان حرفه ای و علاقه مند به موسیقی مذهبی با فضاسازی برای این آواها، تاثیر آن ها را دو چندان کرده است که از میان آنها می توان به آلبوم شاخص «ساقی سرمست» با صدای «محمدعلی کریم خانی» و موسیقی آهنگساز با تجربه «آریا عظیمی نژاد» اشاره نمود. قطعات برجسته ای از این آلبوم و دیگر آلبوم های از این قبیل، در این مجموعه گنجانده شده اند. نمونه هایی از تعزیه های اصیل نیز که از مناطق مختلف ایران جمع آوری شده اند، از دیگر قطعات گلچین شده ی این مجموعه ها می باشند. علاوه بر آن هنرمندان موسیقی پاپ در این حوزه بیکار نبوده اند و خیلی از معروفترین آن ها عشق و علاقه ی خود به ائمه ی اطهار و به خصوص امام حسین(ع) و واقعه کربلا نشان داده اند. «رضا صادقی»، «احسان خواجه امیری»، «علی عبدالمالکی»، «بینیامین بهادری» و «حامد زمانی»، برخی از این این نام ها می باشند که می توان آثار آن ها را در مجموعه ی «آوای حزین» یافت.

    هر کدام از این مجموعه ها نامی خاص دارند که با محتوای آن ها هم سویی دارد. «شمع»، «خیمه»، «عطش»، «کاروان»، «آوای حزین» و «الم» نامهای انتخاب شده ی این مجموعه هاست.

    شایان ذکر است که سایت «بیپ تونز» شرایط خوبی برای دسترسی به این محتوای ارزشمند مهیا کرده است و هم اکنون علاقه مندان می توانند این مجموعه ها را از beeptunes.com تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=123348
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *