×
×

«آویختن مدالی روی قله اورست»

  • کد نوشته: 123185
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۴ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی تعلق گرفتن جایزه نوبل ادبیات به «باب دیلن» دوست و همکار خود را به “آویختن مدالی روی قله اورست” تشبیه کرد. «گاردین» نوشت: روز پنج‌شنبه (۲۲ مهرماه) «باب دیلن» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ معرفی شد. این خبر واکنش‌های مثبت و منفی […]

    «آویختن مدالی روی قله اورست»
  • ۵۷۳۶۸۵۷۶«لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی تعلق گرفتن جایزه نوبل ادبیات به «باب دیلن» دوست و همکار خود را به “آویختن مدالی روی قله اورست” تشبیه کرد.

    «گاردین» نوشت: روز پنج‌شنبه (۲۲ مهرماه) «باب دیلن» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ معرفی شد. این خبر واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری در میان چهره‌های سرشناس بین‌المللی در پی داشت. «لئونارد کوهن» خواننده معروف کانادایی هم اخیرا از اعطای این جایزه مهم به «دیلن» ابراز خوشحالی کرده است.

    این موسیقی‌دان ۸۲ ساله که برای رونمایی از آلبوم جدید خود در لس‌آنجس بود، در واکنش به این خبر گفت: به نظر من دادن این جایزه به «دیلن» مثل آویختن یک مدال روی اورست به خاطر بلندترین قله بودن است.

    «کوهن» که اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود برای مرگ آماده‌ام، تغییر عقیده داده و در روز انتشار کار جدیدش، رو به مخاطبان گفت: فکر می‌کنم اغراق کرده‌ام. دوست دارم تا ابد زندگی کنم. قصد دارم چند آلبوم دیگر هم منتشر کنم. امیدوارم بتوانم دوباره این کار را انجام دهم. می‌خواهم ۱۲۰ سال عمر کنم.

    این هنرمند باسابقه سپس دوباره به موضوع «باب دیلن» و جایزه نوبل برگشت و افزود:‌ فکر می‌کنم «باب دیلن» این را بهتر از همه ما می‌داند، تو ترانه‌ها را در هر حالی نمی‌نویسی. اگر خوش‌شانس باشی، این تقریبا ربطی به اهداف تو ندارد. می‌توانی بدنت را آماده و شنوا نگه داری اما این‌که بتوانی خیز بلندی برداری، واقعا دست تو نیست.

    «کوهن» سپس درباره نوع ترانه‌سرایی خود سخن گفت و اشاره کرد که شعرهای او در مدت زمان طولانی و به تدریج به ذهنش می‌رسند و این لزوما به معنای خوب بودن آن‌ها نیست.

    آکادمی نوبل «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن «باب دیلن» به عنوان برنده نوبل ادبیات عنوان کرد. «سارا دانیوس» دبیر دائمی آکادمی نوبل پس از اعلام نام برنده، طی صحبت با خبرنگاران گفت که امیدوار است آکادمی برای این انتخاب مورد انتقاد قرار نگیرد.

    وی همچنین اظهار کرد: مسلما او شایستگی‌اش را دارد… شاید انتخاب «دیلن» به نظر غافلگیرکننده باشد اما اگر به عقب برگردید، به ۵۰۰۰ سال پیش، به «هومر» و «سافو» می‌رسید. آن‌ها متونی شاعرانه می‌گفتند تا روی صحنه اجرا شود و همین در مورد «باب دیلن» هم صدق می‌کند. ما هنوز هم آثار «هومر» و «سافو» را می‌خوانیم و لذب می‌بریم. ما می‌توانیم و باید کارهای او را بخوانیم.

    «استفن کینگ»، «میک جَگِر»، «باراک اوباما»، «جویس کرول اوتس»، «جیمز وودز» و «ایروین ولش» از جمله شخصیت‌های شناخته‌شده از عرصه ادبیات، موسیقی، سیاست و سینما هستند که به برنده نوبل شدن «باب دیلن» واکنش نشان داده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=123185
       
    برچسب ها لئونارد کوهن

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *