×
×

همسر هنرمند استاد حسین دهلوی، از فعالیت‌های موسیقایی خود نیز سخن گفت

  • کد نوشته: 123007
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • تعدادی از مدیران فرهنگستان‌هنر با حضور در خانه استاد حسین دهلوی، از زحمات و همراهی سوسن اصلانی – هنرمند پیشکسوت و همسر او – در طول دوران بیماری استاد دهلوی تشکر کردند. به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، سوسن اصلانی درباره روند درمان استاد دهلوی گفت: بسیاری از دوست‌داران استاد حسین دهلوی می‌دانند، ایشان […]

    همسر هنرمند استاد حسین دهلوی، از فعالیت‌های موسیقایی خود نیز سخن گفت
  • ۵۷۳۶۴۸۰۰تعدادی از مدیران فرهنگستان‌هنر با حضور در خانه استاد حسین دهلوی، از زحمات و همراهی سوسن اصلانی – هنرمند پیشکسوت و همسر او – در طول دوران بیماری استاد دهلوی تشکر کردند.

    به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، سوسن اصلانی درباره روند درمان استاد دهلوی گفت: بسیاری از دوست‌داران استاد حسین دهلوی می‌دانند، ایشان بعد از عارضه مغزی که برای‌شان پیش آمد، به فراموشی مبتلا شدند و ما با همه توانی که داشتیم، مراقبت از استاد را تا به امروز ادامه داده‌ایم؛ ولی برای برخی مراقبت‌ها که در خانه امکان‌پذیر نبود، ادامه روند درمانی را در مراکز درمانی پی گرفته‌ایم.

    حسین دهلوی در سال ۱۳۸۲ در همایش چهره‌های ماندگار، به‌عنوان برگزیده عرصه موسیقی تجلیل شد. از دیگر افتخارات او کتاب «پیوند شعر وموسیقی آوازی» است که در سال ۱۳۸۶ منتشر شد و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در بخش هنر را به خود اختصاص داد. این کتاب، حاصل بیش از ۴۰ سال تحقیق و تجربه‌اندوزی در تلفیق موسیقی با شعر ایرانی است که به شیوه‌ علمی و معین، فرآیند تلفیق را توضیح می‌دهد.

    نوآوری‌ها و خلاقیت‌های حسین دهلوی، از ارکستر صبا تا اپراهایی مانند خسرو و شیرین، بیژن‌ و منیژه، مانا و مانی و … در فرهنگ موسیقی ایرانی مانایی به‌سزایی دارد.

    در این دیدار، سوسن اصلانی، همسر هنرمند استاد حسین دهلوی، از فعالیت‌های موسیقایی خود نیز سخن گفت و از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد.

    اصلانی که در ۱۴ سالگی وارد هنرستان ملی شد، سنتور را به‌عنوان ساز اصلی انتخاب کرد. او در دوران هنرآموزی در هنرستان موسیقی، زندگی خود را در کنار استاد دهلوی، که آن‌ زمان از آموزگاران مدرسه‌اش بود، دل‌انگیز دید و به خواستگاری او جواب مثبت داد. از آن به بعد، او ساز زندگی مشترک را در منزل حسین دهلوی کوک کرد و اکنون پس از گذشت سال‌ها از بیماری استاد، ایشان را همراهی می‌کند.

    سوسن اصلانی، در سال ۱۳۷۴ با تشکیل گروه موسیقی خجسته، برای نخستین‌بار پس از انقلاب در سالن رودکی کنسرت برگزار کرد و با انتشار آلبوم‌های «خجسته»، «بوی پرچین»، «نوای غربت»، «رقص بهار» و … قابلیت‌های هنری خود را به‌نمایش گذاشت. او در اثر «نگاه گمشده»، هفت دستگاه موسیقی را از طریق هفت تصنیف معرفی کرد و همچنین کتابی با عنوان «مجموعه قطعات در نوا و راست‌پنج‌گاه» با قلم او به حوزه نشر افزوده شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=123007
       
    برچسب ها حسین دهلوی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *