×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید

  • کد نوشته: 122730
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام مهر ۱۳۹۵
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoقطعه «نوای نینوا» بداهه نوازی پیانو «بردیا صدرنوری» براساس ملودی‌های ماه محرّم همزمان با فرا رسیدن محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) توسط مؤسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
    +یادداشت «بردیا صدرنوری» درباره «نوای نینوا» را در ادامه بخوانید

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید
  • photo_2016-10-03_14-23-40قطعه «نوای نینوا» بداهه نوازی پیانو «بردیا صدرنوری» براساس ملودی‌های ماه محرّم همزمان با فرا رسیدن محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) توسط مؤسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، بردیا صدرنوری در یادداشتی کوتاه درباره «نوای نینوا» چنین نوشته است:

    «عشق به امام حسین (ع) در خون ایرانیان جریان دارد و بسیاری از جهانیان، حتی بسیاری از پیروان سایر ادیان آسمانی به ایشان به عنوان بزرگمردی آزاده که با خونش به همه درس زندگی و ماندگاری داد، عشق می‌ورزند.

    ایرانیان از دیر باز همه ساله در ایام محرّم و صفر و به ویژه در دهه اول محرّم، به پاس داشت سیّد و سالار شهیدان و بزرگداشت حماسه عاشورا می‌پردازند. همه ما از کودکی از این مراسم که با شعر و موسیقی عجین است، ملودی‌ها و اشعار زیبایی را به یاد داریم.

    ملودی هایی چون:
    – امشب به دشت کربلا شام غریبان است (چندین سال پیش، مرحوم استاد جواد معروفی با الهام از این ملودی، آلبوم عاشورا را اجرا نمودند)
    – اولاد حسین، سید و سالار نیامد؛ علمدار نیامد
    – شام غریبان حسین، امشب است، امشب است
    و …
    قطعه «نوای نینوا» برداشتی است آزاد از ملودی‌های عاشورایی و ماه محرّم که به صورت بداهه با پیانو نواخته‌ام و ادای دین و تجدید ارادتی است به روح بلند و پرفتوح امام حسین (ع) و یاران شجاعش.»

    در ادامه می توانید قطعه «نوای نینوا» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود قطعه «نوای نینوا»

    قطعه «نوای نینوا» را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=122730
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *