×
×

خواننده «ماه و ماهی» با «خاتون» آمد

  • کد نوشته: 122620
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • محسن جلیلی، آهنگساز آلبوم «خاتون» گفت: «کم‌تر دانشکده‌ای را سراغ داریم که در زمینه موسیقی مذهبی فعال باشد. یکی از دلایل بیشتر شدن تعداد نوحه‌هایی که در شان مراسم مذهبی نیستند و در سبک‌های نامتعارف خوانده می‌شوند، همین نکته است.» به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر روز شنبه دهم مهر ماه، مراسم رونمایی از آلبوم «خاتون» […]

    خواننده «ماه و ماهی» با «خاتون» آمد
  • ۱۶-۱۰-۲-۳۳۲۳۰%d8%ae%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%862محسن جلیلی، آهنگساز آلبوم «خاتون» گفت: «کم‌تر دانشکده‌ای را سراغ داریم که در زمینه موسیقی مذهبی فعال باشد. یکی از دلایل بیشتر شدن تعداد نوحه‌هایی که در شان مراسم مذهبی نیستند و در سبک‌های نامتعارف خوانده می‌شوند، همین نکته است.»

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر روز شنبه دهم مهر ماه، مراسم رونمایی از آلبوم «خاتون» با صدای حجت اشرف‌زاده به عنوان محصول مشترک مرکز موسیقی حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری هلال در غیاب خواننده و با حضور پیر‌غلامان، حاج غلامرضا سازگار و حاج اکبر بازوبند رونمایی شد.

    در این مراسم که با یک ساعت تاخیر در سالن مهر حوزه هنری آغاز شد، عباس محمدی، سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: «این دومین آلبوم عاشورایی مرکز موسیقی حوزه هنری از سال ۹۴ تاکنون است که با موضوع تکریم مداحان اهل بیت رونمایی می‌شود. سال قبل در همین جا آلبوم «خونین دلان» را رونمایی کردیم و امیدواریم این روند در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.»

    در ادامه، حجت‌الاسلام حسین فتحی، مدیر موسسه فرهنگی هنری هلال گفت: «مهمترین نگرانی ما نفوذ محتوا و آدابی بی‌ریشه در آیین گرامی‌داشت اهل‌بیت است؛ هجوم به اصالت‌ها که دلیل آن را می‌توان در خانه‌نشینی پیر‌غلامان و بی‌بهره‌گی فضای معاصر از تجربیات آن‌ها دانست. در این باره لازم است کارهای اساسی انجام شود تا پیرایه‌زدایی و اصلاح متون انجام و تولیدات مناسبی عرضه شود.»

    پخش کلیپی از صحبت‌های سید‌محمد سادات اخوی، شاعر آلبوم «خاتون» و محسن جلیلی، آهنگساز آن ادامه بخش این مراسم بود.

    فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری دیگر سخنران این مراسم هم گفت: «امیدواریم همکاری حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری هلال آغازی برای پرداخت تخصصی به حوزه‌های آئینی باشد. خدا را شکر می‌کنیم که آلبوم «خاتون» با صدای حجت اشرف‌زاده منتشر شد. ما سال گذشته هم آلبوم «ماه و ماهی» را با صدای او عرضه کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد.»

    محسن جلیلی، آهنگساز آلبوم «خاتون» نیز طی صحبت کوتاهی گفت: «حضور من به عنوان آهنگساز در این اثر با سه هدف صورت گرفت؛ احترام به پیشکسوتان و مشخصا در این مورد به مداحان پیشکسوت، یادآوری فضاهای اصیل و تاکید بر قداست موسیقی ایرانی.»

    آهنگساز آلبوم «خاتون» ادامه داد: «کم‌تر دانشکده‌ای را سراغ داریم که رشته‌ای در زمینه موسیقی مذهبی داشته باشد. شاید یکی از دلایل بیشتر شدن تعداد نوحه‌هایی که در شان مراسم مذهبی نیستند و با موسیقی مسموم و اشعار معیوب در سبک‌های نامتعارف خوانده می‌شوند همین نکته باشد. بررسی کارشناسانه این سبک‌های نامتعارف در نوحه‌خوانی از ضرورت‌های فرهنگی تاخیر‌ناپذیر است.»

    در پایان این مراسم، مجری برنامه با اعلام عدم حضور حجت اشرف‌زاده متنی را خواند که حاوی پیام عذرخواهی خواننده «خاتون» برای غیبتش بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=122620
       
    برچسب ها محسن جلیلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *