×
×

دیمین «شلیک آغاز» را زد!

  • کد نوشته: 122168
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • «دیمین زند» دوشنبه شب (پنجم مهرماه) در حاشیه معرفی آثار و تجربیات موسیقیایی‌ اش، ۶ قطعه از ۳۰ قطعه ساخته شده خود را در میان جمعی از هنرمندان و علاقمندان به سبک «جاز» و «راک» اجرا کرد.
    +دیمین زند: گرچه طی سال‌های اخیر تصویر اشتباه و نامناسبی از موسیقی راک و جاز ارائه شده، اما خوشبختانه امروز این نگاه تغییر کرده و فضای انتشار قطعات جاز و راک بسیار بهتر شده است

    دیمین «شلیک آغاز» را زد!
  • دیمین زند

    دیمین زند

    «دیمین زند» دوشنبه شب (پنجم مهرماه) در حاشیه معرفی آثار و تجربیات موسیقیایی‌ اش، ۶ قطعه از ۳۰ قطعه ساخته شده خود را در میان جمعی از هنرمندان و علاقمندان به سبک «جاز» و «راک» اجرا کرد.

    وی در این مراسم سه قطعه از مجموعه آثارش و یک قطعه از اولین آلبوم رسمی اش را که قرار است به زودی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شود، همراه با دو ویدیو کلیپ از قطعات ساخته شده برای مخاطبین اجرا کرد.

    این مراسم، ساعت ۱۹ با اجرای قطعه «جزی» در کافه «شناخت» آغاز شد، وی پس از اجرای اولین قطعه گفت: «گرچه طی سال‌های اخیر تصویر اشتباه و نامناسبی از موسیقی راک و جاز ارائه شده، اما خوشبختانه امروز این نگاه تغییر کرده و فضای انتشار قطعات جاز و راک بسیار بهتر شده و این امیدواری وجود دارد که فضای اجرای قطعات و همکاری با سازندگان این سبک موسیقی که اتفاقا طرفداران بسیاری هم دارد، بیشتر شود.»

    در ادامه مراسم، کلیپی از قطعه «آتش و آب» ساخته «علیرضا کیهان»، به نمایش درآمد که با استقبال مهمانان همراه شد. دیمین زند در ادامه افزود: «تاکنون بیش از ۳۰ قطعه موسیقی با همراهی «نلی مهمنش» ساخته شده که در حال حاضر ۷ قطعه از ساخته‌های وی به صورت مجموعه تجربیات موسیقایی تحت عنوان «شلیک آغاز» گردآوری شده است که امروز همگی در قالب یک مجموعه در دسترس است.»

    به گفته این نوازنده، از ساعت ۱۹ روز دوشنبه پنجم مهرماه، این مجموعه موسیقی در کلیه مراکز فروش موسیقی و سایت‌های معتبر فروش آنلاین موسیقی در دسترس عموم گذاشته شده و قابل تهیه است.

    در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان به سبک جاز و راک همراه بود، قطعه «خانه‌ای مانند بهشت» اجرا و با تشویق فراوان مهمانان همراه شد.

    پس از آن نیز قطعه «یک روز سرد» جدیدترین ساخته دیمین، متعلق به اولین آلبوم وی، برای اولین بار اجرا شد، همچنین قرار است اولین آلبوم این هنرمند، به زودی منتشر شود.

    در ادامه مراسم موزیک ویدئو قطعه «باز باران»، ساخته علیرضا کیهان اجرا و درنهایت قطعه آخر که برای تیتراژ فیلم «صداهای خاموش» ساخته «سهی بانو ذوالقدر»، اجرا شد که پس از تشویق مهمانان، زند قطعه «خاطره‌ها» را مجددا اجرا کرد.

    وی که در میان اجرای قطعات موسیقایی خود بارها از همراهان خود در این مسیر یاد و قدردانی کرد، قطعه آخر را به نام «این در ذهن من است» به عنوان قطعه خداحافظی تقدیم مهمانان کرد.

    این موزیسین جوان که تحصیلات خود را در مجارستان به اتمام رسانده و پس از بازگشت به ایران توانسته است تاثیر متفاوتی در موسیقی خیابانی داشته باشد، اعلام کرد: «سورپرایز مراسم امشب، پیشنهاد همکاری من با گروه «استکان» است که قرار است به زودی اجرای قطعات جدید با این گروه با سبک راک و جاز آغاز شود.»

    دیمین با اشاره به همکاری جدیدش با گروه استکان گفت: «هدف ما از این همکاری ساخت قطعات موسیقی راک و جاز است و می‌خواهیم با آثار فاخر آبروی نیمه رفته این سبک در ایران را بخریم و به سایر کشورها ثابت کنیم که ایران در زمینه اجرا و ساخت موسیقی راک توانمند است. به گفته زند، موسیقی راک در ایران نه تنها از جریان‌های روز دنیا عقب نیست بلکه از بسیاری از کشورها جلوتر هم هست. وی گفت، با این همکاری قطعا طرفداران بین‌المللی نیز خواهیم داشت.»

    دیمین زند، در انتهای مراسم نیز از حمایت‌های همیشگی خانواده، دوستان و موزیسین‌های سبک جاز تشکر کرد و مراسم اهدای لوح فشرده مجموعه تجربیات زند و عکس و امضا با مهمانان انجام شد.

    قطعات اولین آلبوم رسمی دیمین زند شامل ۷قطعه به نام‌های «جزی»، «آتش و آب»، «جرم»، «یه جا رو زمین»، «حکایت»، «روح سنگین» و «شلیک آغاز» است که به زودی راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

    دیمین زند متولد ۱۳۶۹ در تهران است که تحصیلات موسیقایی خود را در مجارستان پشت سر گذاشته و توانسته است پس از بازگشت به ایران، بیش از ۳۰ قطعه موسیقی سبک جاز تولید کند، وی که در خانواده‌ای با ذوق هنر موسیقی پرورش‌یافته، همچنین توانسته است با استفاده از گوش موسیقیایی خود طی ۲سال گذشته فعالیت‌های موثری در زمینه موسیقی خیابانی و آشنایی مردم با این سبک از موسیقی داشته باشد.

    شایان ذکر است که این مراسم رونمایی در کافه شناخت واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی برگزار شد.

    در ادامه می توانید عکسهای «موسیقی ایرانیان» (امید رحمانی) از این مراسم را مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هریک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=122168
       
    برچسب ها دیمین زند

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *