×
×

برگزاری کارگاه موسیقی موغامات آذربایجان

  • کد نوشته: 120235
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • پژوهشگر و محقق موسیقی مقامی ایران از برگزاری ویژه برنامه های «کونول آنسامبلی (دلنوازان آذربایجان)» در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران خبر داد. دامون شش بلوکی مدیر برگزاری ویژه‌برنامه‌های «کونول آنسامبلی» ( دلنوازان آذربایجان)  با اشاره به برگزاری کارگاه پژوهشی موسیقی موغامات آذربایجان توضیح داد: در این کارگاه ها که با همکاری بنیاد آفرینش‌های […]

    برگزاری کارگاه موسیقی موغامات آذربایجان
  • ۲۲۰۰۵۴۶پژوهشگر و محقق موسیقی مقامی ایران از برگزاری ویژه برنامه های «کونول آنسامبلی (دلنوازان آذربایجان)» در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران خبر داد.

    دامون شش بلوکی مدیر برگزاری ویژه‌برنامه‌های «کونول آنسامبلی» ( دلنوازان آذربایجان)  با اشاره به برگزاری کارگاه پژوهشی موسیقی موغامات آذربایجان توضیح داد: در این کارگاه ها که با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برپا  خواهد شد به بررسی شیوه های روایت سازی و آوازی و همچنین تاثیرات و تبادلات موسیقایی این ژانر از موسیقی آذربایجان و موسیقی ردیفی دستگاهی ایران پرداخته می شود.

    وی ادامه داد: معرفی و ارایه آثار استاد فرامرز گرمرودی از جمله  «بلالی باش» با همراهی استاد رامیز قلی اف، «زمستان» استاد اخوان ثالث با اجرای ارکستر سمفونیک باکو، «روایت تار از موغامات» با اجرای مالک منصور اف، «گروه نوازی در موغامات»، «موغامات در ارکستر سمفونی» و کتاب «قصر موغام» «بررسی تطبیقی دستگاه ها و گوشه ها» از جمله برنامه هایی است که برای این کارگاه ها در نظر گرفته ایم. ضمن اینکه در این برنامه آثار آرشیوی کهن و ارزشمند شنیده نشده از این موسیقی پخش خواهد شد.

    این پژوهشگر موسیقی ایرانی افزود: فرامرز گرمرودی در موسیقی ایرانی آثاری چند از جمله «آتش عود» را به همراهی جواد ضرابیان در کارنامه داشته و نخستین ایرانی است که در کتاب «قصر موغام» که چند روزی است انتشار یافته نامش در کنار بزرگانی چون عوزییر حاجی بیگ اوف، سید شونسکی، رامیز زهراب اف، رامیز قلی اف، خان شونسکی و بسیاری اساتید بزرگ دیگر به عنوان ستون‌های قصر موسیقی موغامات آمده است. استاد گرمرودی همچنین کنسرت های بسیاری را با ارکسترهای مطرح جهان از جمله فیلارمونیک وین به رهبری کریستین بوخمن، ارکستر سمفونی آذربایجان به رهبری ریوف عبدالله اف، ارکستر هایدل برگ آلمان و ارکستر سازهای ملی آذربایجان به عنوان خواننده و نوازنده اجرا کرده است.

    وی درباره گروه همراهش در این برنامه‌ها گفت: در این برنامه ها اردشیر کامکار، مالک منصور اف استاد برجسته تار و معاون آموزشی کنسرواتوار ملی آذربایجان، الشن منصوراف نابغه کمانچ‌ نوازی و استاد کنسرواتوار باکو و فرامرز گرمرودی حضور پیدا کرده و به ارائه توضیحات و نمونه های اجرایی می پردازند.

    کارگاه پژوهشی موسیقی موغامات آذربایجان ساعت ۱۳ تا ۱۶ پنجشنبه اول مهر ماه در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=120235
       
    برچسب ها دامون شش بلوکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *