×
×

کتاب «آموزش سیبلیوس (به انضمام روش نگارش و اجرای موسیقی ایرانی)»

  • کد نوشته: 12005
  • شادروان موسوي
  • پنجشنبه, ۲ام تیر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • کتاب «آموزش سیبلیوس (به انضمام روش نگارش و اجرای موسیقی ایرانی)»، نگاشته شهاب مِنا، از سوی انتشارات سرود به چاپ رسید …

  • کتاب: «آموزش سیبلیوس (به انضمام روش نگارش و اجرای موسیقی ایرانی)»

    نگارنده: شهاب مِنا

    انتشارات: سرود

    درباره کتاب:

    سیبلیوس از قدرتمندترین نرم‌افزارهای نت‌نویسی موسیقی است که استفاده از آن در ایران روندی روبه‌رشد یافته است. کتاب حاضر به آموزش نت‌نویسی کامپیوتری و اجرای آن با نرم‌افزار سیبلیوس اختصاص دارد. بخش اول کتاب به نحوه نگارش، تنظیم، اجرا و ضبط موسیقی غربی، و بخش دوم به روش نت‌نویسی و اجرای موسیقی متر آزاد (ردیف) ایرانی با کوک و فواصل موسیقی ایرانی (ربع‌پرده) توسط این نرم‌افزار غربی می‌پردازد.

    از برجسته‌ترین امکانات نرم‌افزار سیبلیوس می‌توان به این موارد اشاره کرد: ساده بودن محیط نرم‌افزار، صفحه‌بندی دقیق، زیبایی بصری و کیفیت بالا در چاپ، امکان تبدیل برگه نت چاپ‌شده به فایل نت‌نویسی‌شده، امکان تبدیل از دیگر برنامه‌های نت‌نویسی (مانند فینال) به سیبلیوس، بالا بودن کیفیت اصوات مندرج در مخزن صوتی نرم‌افزار، قابلیت اجرای فواصل میکروتون (مانند فواصل ربع‌پرده موسیقی ایرانی که مقدار آن بنا به تشخیص کاربر قابل تنظیم است)، امکان وارد کردن صدای سازهای ایرانی در قطعه (سمپل های صوتی) و شنیدن اجرای قطعه با صدای سازهای ایرانی، وانگاری اجرای آدیو یا میدی، قابلیت‌ تنظیم و ارکستراسیون به‌صورت خودکار، تجزیه‌وتحلیل قطعه، ابزارهای آهنگسازی، کنترل کُنترپوان نوع اول و هارمونی قطعه (ازجمله نشان دادن فواصل پنجم و هشتم موازی و مخفی). همچنین در محیط این نرم‌افزار امکان نوشتن پلاگ‌این‌های جدید برای توسعه قابلیت‌های آن تعبیه شده است.

    این کتاب بر اساس نسخه  سیبلیوس ۶٫۲ نوشته شده است. در دی وی دی همراه کتاب برنامه سیبلیوس ۶٫۲ و همچنین انواع فونت های موسیقی ایرانی (سُری، کُرُن و…) درج شده است.

    تلفن سفارش: ۸۸۸۳۶۱۰۴ و ۲-۸۸۳۱۸۵۹۱ و فکس: ۸۸۳۰۸۹۲۴٫

    https://musiceiranian.ir/?p=12005
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *