×
×

یکی از سرمایه‌های هنر ایران از میان ما رفت

  • کد نوشته: 120038
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • کیوان ساکت گفت: درگذشت فرهنگ شریف – نوازنده پیشکسوت تار – زنگ خطری برای دیگران است که از بازماندگان تجلیل و برای آن‌ها گرامیداشت برگزار کنند. این نوازنده  اظهار کرد: با صد افسوس و دریغ و درد، یکی از سرمایه‌های هنر ایران از میان ما رفت، امسال تا امروز با درگذشت استاد عباس کیارستمی، استاد […]

    یکی از سرمایه‌های هنر ایران از میان ما رفت
  • ۵۷۳۴۷۷۹۳کیوان ساکت گفت: درگذشت فرهنگ شریف – نوازنده پیشکسوت تار – زنگ خطری برای دیگران است که از بازماندگان تجلیل و برای آن‌ها گرامیداشت برگزار کنند.

    این نوازنده  اظهار کرد: با صد افسوس و دریغ و درد، یکی از سرمایه‌های هنر ایران از میان ما رفت، امسال تا امروز با درگذشت استاد عباس کیارستمی، استاد داود رشیدی و اکنون استاد فرهنگ شریف، مردم ایران و جامعه هنری سال دردناکی را تجربه کرده‌اند.

    او با بیان تسلیت خود برای درگذشت فرهنگ شریف به خانواده این هنرمند، جامعه هنری و ملت هنردوست ایران، گفت: واضح است که مرگ، امری است که تمام مردم کره زمین آن را تجربه می‌کنند؛ اما سوال و گلایه من این است که اگر ما نگران تهاجم فرهنگی و رو آوردن فرزندان‌مان به یک فرهنگ دیگر هستیم که تجانسی با فرهنگ ما ندارد، چرا صداوسیما و رسانه‌های دیگر به جای معرفی هنرمندان برجسته‌ و شایسته‌ای مانند فرهنگ شریف و کسانی که اسوه اخلاق‌اند و همچنین تهیه و ارائه فیلم شرح حال، درد و دل، خاطرات و تجربیات آن‌ها که می‌تواند الگوی فرهنگی و هنری جوانان باشد، سریال‌های کره‌ای را پخش می‌کند؟ چرا میلیاردها تومان صرف سریال‌های خارجی می‌شود که هیچ سودی برای فرهنگ مردم ندارد؟!

    وی تأکید کرد: این گمراهی فرهنگی یا حتی سردرگمی فرهنگی مسؤولان، ارتباط میان مردم و هنرمندان پیشکسوت را قطع کرده است.

    ساکت افزود: اگر ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم، به‌دلیل داشتن زبان، شعر و فرهنگ‌مان است. استاد فرهنگ شریف یکی از هنرمندان نوآور و تجربه‌گرا بود و موسیقی ردیف را که ویژه عده‌ای خاص بود، با ابداع شیوه‌ای نو در نواختن تار، به میان مردم آورد و نقشه اشاعه فرهنگی او در طول شش دهه انکارناپذیر است.

    استاد فرهنگ شریف امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریورماه) در ۸۵ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت. براساس اعلام قرار است، پیکر او ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۲۰ شهریورماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=120038
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *