×
×

چندصدایی در کنار حفظ اصالت‌ها

  • کد نوشته: 119927
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۶ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز کنسرت موسیقی «سیاه مشق عشق» در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی ضمن تشریح جزییات این کنسرت از همکاری با خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داد. اصغر عربشاهی آهنگساز و نوازنده کنسرت موسیقی «سیاه مشق عشق» درباره جزییات این کنسرت توضیح داد:  کنسرت «سیاه مشق عشق» به آهنگسازی بنده و خوانندگی […]

    چندصدایی در کنار حفظ اصالت‌ها
  • ۲۱۹۸۷۱۹آهنگساز کنسرت موسیقی «سیاه مشق عشق» در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی ضمن تشریح جزییات این کنسرت از همکاری با خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

    اصغر عربشاهی آهنگساز و نوازنده کنسرت موسیقی «سیاه مشق عشق» درباره جزییات این کنسرت توضیح داد:  کنسرت «سیاه مشق عشق» به آهنگسازی بنده و خوانندگی پوریا اخواص روز ۲۵ شهریورماه در تالار رودکی تهران برگزار می شود. این اجرا در دو بخش مایه دشتی و چهارگاه با استفاده از اشعار هوشنگ ابتهاج، حسین منزوی، مهدی اخوان ثالث، حافظ و عطار برای علاقه مندان عرضه می شود.

    وی در معرفی گروه اجرایی کنسرت گفت: پویان عطایی سنتور، حمید خوانساری عود، علیرضا دریایی کمانچه و زکریا یوسفی سازهای کوبه ای گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهند. ما نهایت تلاش خود را انجام داده ایم تا با حفظ اصالت ها، طعم ایرانی و دستگاهی جنبه های چند صدایی نیز رعایت شود تا مخاطبان با اجرای قابل قبولی از یک گروه موسیقی ایرانی روبه‌رو باشند.

    این آهنگساز با اشاره به اینکه کنسرت «سیاه مشق عشق» در حوزه آهنگسازی ادامه روندی است که در کنسرت «خیال پرواز» به خوانندگی علیرضا قربانی داشته اند، عنوان کرد: برای من در اجرای زنده هر اثر موسیقایی تلفیق درست شعر و موسیقی از اولویت برخوردار است چرا که اصلا دوست ندارم شعر فدای ملودی شود. ترکیب نوازندگان نیز طوری انتخاب شده که ما از هر ساز یک نوازنده داشته باشیم که در عین خلوت بودن ویژگی های خاص خود را نیز داشته باشد.

    عربشاهی درباره برگزاری تور شهرستان های این کنسرت گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری این کنسرت در قبل از ماه محرم در تعدادی از شهرستان ها انجام گرفته که هنوز قطعی نیست، اما به طور حتم بعد از پایان ماه های محرم و صفر برنامه هایی برای برگزاری این کنسرت در تهران و شهرستان ها داریم که به زودی اعلام می شود.

    این آهنگساز و نوازنده جوان در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم کاری خود در عرصه های اجرای زنده توضیح داد: خیلی از دوستان هم مانند شما از من می پرسند که چرا انقدر کم کار هستم که باید بگویم حقیقتا برای من کیفیت بیشتر از کمیت ارزش دارد. برای اجرای یک برنامه درست حتی یک سال یک بار هم برای برگزاری کنسرت کافی است چرا که مهم اثرگذاری یک اجراست تا تعدد آن. ضمن اینکه بسیاری از دوستداران موسیقی ایرانی می دانند برگزاری کنسرت نیازمند تلاش های مضاعفی است که واقعا کار را برای برگزارکننده سخت می کند. البته بنده سال گذشته به عنوان نوازنده قعالیت های زیادی داشتم اما اینکه بخواهم به عنوان یک آهنگساز حضور جدی داشته باشم به طور حتم کمتر از نوازندگی بوده است.

    عربشاهی درباره فعالیت های آینده خود گفت: با توجه به سابقه خوبی که از همکاری با چند خواننده از جمله علیرضا قربانی داشتم این احتمال وجود دارد که همکاری های دوباره ای با هم داشته باشیم اما با توجه به اینکه هنوز هیچ چیزی قطعی نشده نمی توانم درباره آنها اطلاعات دقیق تری را بیان کنم. ضمن اینکه یک مجموعه آلبومی هم به تازگی ضبط شده که قطعا طی ماه های آینده در بازار موسیقی منتشر می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=119927
       
    برچسب ها اصغر عربشاهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *