×
×

بهزاد عبدی:

  • کد نوشته: 11911
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۳۱ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • آهنگساز دوم سریال «مختارنامه» معتقد است: از آن رو که انتهای ماجرای هنر، سلیقه است و سلیقه حکم می‌کند، باید قضاوت در مورد حال حاضر وضعیت آهنگسازی در کشور را بر عهده سلیقه‌ها گذاشت

  • آهنگساز دوم سریال «مختارنامه» معتقد است: از آن رو که انتهای ماجرای هنر، سلیقه است و سلیقه حکم می‌کند، باید قضاوت در مورد حال حاضر وضعیت آهنگسازی در کشور را بر عهده سلیقه‌ها گذاشت.

    بهزاد عبدی یکی از آهنگسازان جوان کشورمان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران می‌گوید: یک اثر هنری برای ماندگاری باید دو ویژگی مهم جوشش و کوشش را رعایت کند که اگر کوشش بدون جوشش باشد اثر، تنها یک کار تکنیکی می‌شود یا اگر برعکس آن یعنی جوشش بدون کوشش باشد آن اثر ماندگار نخواهد شد.

    او با اشاره به این که در موسیقی نیز اگر این دو ترکیب شوند، یک قطعه در جایگاه خودش ماندگار خواهد شد، ادامه می‌دهد: نکته مهم دیگر در ماندگار شدن اثر به موضوع تبلیغات باز می‌گردد چرا که گاهی یک قطعه بر اثر تبلیغات و قرار گرفتن در موقعیت شنیده‌شدن ماندگار می‌شود و از طرف دیگر ممکن است یک اثر خیلی هم خوب و موفق باشد اما تنها به‌خاطر این که در جریان تبلیغات قرار نگرفته است، ماندگار نشود.

    آهنگساز اپرای عروسکی مولوی، نیاز به تحصیلات آکادمیک در عرصه آهنگسازی را بسیار محسوس می‌خواند و در این باره می‌گوید: البته مرادم از تحصیلات صرفا  آگاهی، دانش و علم به موسیقی و شاخه آهنگسازی داشتن است که می‌تواند در دانشگاه یا خارج از چنین محیط آکادمیکی نظیر حضور در محضر یک استاد فرا گرفته شود.

    عبدی در مورد وضعیت حال حاضر آهنگسازی در کشورمان معتقد است: از آن رو که انتهای ماجرای هنر، سلیقه است و سلیقه حکم می‌کند، باید قضاوت این مهم را بر عهده سلیقه‌ها گذاشت. البته سلیقه‌ها نباید جای عقیده حکم کنند. همچنین به لحاظ تکنیکی نیز اجراها خود پاسخ‌گوی این پرسش هستند و بنده در این باره نظری ندهم بهتر است.

    او در پایان درمورد نوآوری در عرصه آهنگسازی نیز می‌گوید: در زمینه‌های موسیقی کلاسیک و اصیل، حرکت‌های رو به جلویی داشته‌ایم که موفقیت‌آمیز هم بوده است. هرچند که این مهم نیاز به دانش و آگاهی دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=11911
       
    برچسب ها بهزاد عبدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *