×
×

موسیقی متفاوتی می‌شنوید

  • کد نوشته: 116937
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز نمایش «شمس پرنده» با اشاره به تجربه ساخت موسیقی این اثر از تلاش برای تولید یک موسیقی متفاوت مبتنی بر فضای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سخن گفت. ابراهیم اثباتی آهنگساز نمایش «شمس پرنده» که این روزها به کارگردانی پری صابری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان علاقه مندان موسیقی و تئاتر است با اشاره […]

    موسیقی متفاوتی می‌شنوید
  • ۲۱۶۹۰۵۰آهنگساز نمایش «شمس پرنده» با اشاره به تجربه ساخت موسیقی این اثر از تلاش برای تولید یک موسیقی متفاوت مبتنی بر فضای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سخن گفت.

    ابراهیم اثباتی آهنگساز نمایش «شمس پرنده» که این روزها به کارگردانی پری صابری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان علاقه مندان موسیقی و تئاتر است با اشاره به تفاوت هایی که ساخت موسیقی این اثر با اجرای چند سال گذشته دارد، توضیح داد: من با سلیقه خانم پری صابری برای ساخت موسیقی نمایش های او کاملا آشنا هستم و تصور می کنم با در نظر گرفتن سلیقه این کارگردان و علاقه مندی های وی به موسیقی ایرانی کاملا متوجه آنچه باید به عنوان موسیقی اثر ساخته شود، هستم.

    وی ادامه داد: این نمایش چندین سال پیش هم در تالار وحدت روی صحنه رفته بود و ما توجه داشتیم که با در نظر گرفتن کیفیت اجرای قبل، اثری را تولید کنیم که بتواند متناسب با فضای فیزیکی کاخ سعد آباد و اتمسفر موجود برای مخاطب قابل استفاده باشد. موسیقی نمایش «شمس پرنده» بر اساس موسیقی کلاسیک، موسیقی مقامی و حس و حال اشعار مولانا نوشته شده است که در اجرای جدید کوشش کرده ایم با اضافه کردن چند ساز جدید فضای متفاوت تری را برای مخاطب ایجاد کنیم.

    این آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: خوشبختانه طی این چند روز که نمایش روی صحنه رفته مخاطبان ارتباط بسیار خوبی با موسیقی اثر پیدا کرده اند، این موضوع به ویژه در صحنه ای که بازگوکننده حمله مغول ها به ایران است بیشتر دیده می‌شود و نوای ساز دودوک آنچنان روی احساس مخاطب تاثیرگذار است که برای خودم موضوع بسیار جالبی است. به اعتقاد من موسیقی نمایش «شمس پرنده» در دوره جدید اجرا در درجه ای قرار دارد که در کنار هنرنمایی بازیگران و محتوای اثر می تواند فضای متفاوتی را در کاخ سعدآباد برای مخاطبان رقم بزند.

    نمایش «شمس پرنده» به نویسندگی و کارگردانی پری صابری که پیش از این نیز علاوه بر ایران در کشورهای ایتالیا و فرانسه روی صحنه رفته این روزها در ایوان عطار مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد میزبان مخاطبان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=116937
       
    برچسب ها ابراهیم اثباتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *