×
×

اجرای کنسرت علیرضا قربانی در فرانسه

  • کد نوشته: 11638
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۲۴ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • کنسرت موسیقی همنوایی هنرمندان ایرانی و تونسی با عنوان «سرمستی» با آواز علیرضا قربانی و درصاف حمدانی در شهر نیس فرانسه برگزار می‌شود.

  • کنسرت موسیقی همنوایی هنرمندان ایرانی و تونسی با عنوان «سرمستی» با آواز «علیرضا قربانی» و «درصاف حمدانی» روز ۲۸ خردادماه در شهر نیس فرانسه برگزار می‌شود.

    علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف اجرای این کنسرت گفت: در این کنسرت نوازندگانی از ایران و تونس قطعاتی را در قالب موسیقی ایرانی به روی صحنه می‌برند؛ مجموع قطعات این کنسرت براساس اشعار خیام متمرکز است و علی قمصری آهنگسازی آثار را به عهده داشته است.

    وی در ادامه افزود: برای رنگ آمیزی فرهنگ موسیقایی ایران و عرب، برخی از ملودی‌های موسیقی عرب آهنگسازی شده است اما بخش عمده این اثر برگرفته از موسیقی دستگاهی ایران است و در واقع موسیقی ایرانی در این کنسرت وجه غالب را دارد.

    این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه صحبت‌های خود به چرایی استفاده از اشعار خیام اشاره کرد و گفت: خیام هم مانند سایر شاعران کهن ایرانی همچون مولانا و حافظ در دنیای غرب شناخه شده است و اشعار این شاعر نامی به کرات ترجمه شده است به همین دلیل روی اشعار خیام هم به منظور معرفی موسیقی ایرانی و هم شناساندن اشعار ناب این شاعر کار کردیم درواقع روی جزئیات بخشی از موسیقی ایران و عرب که به هم شباهت‌های بسیاری دارند متمرکز شدیم؛ و جالب اینکه قبلا این کنسرت را در شهرهای مختلف اروپایی، آفریقا، تونس و الجزایر به روی صحنه بردیم که با استقبال بسیاری مواجه شد و به پشتوانه همین استقبال بود که تصمیم گرفتیم و در شهر نیس فرانسه اجرای برنامه داشته باشیم.

    وی در ادامه به گروه ایرانی که در این اجرا او را همراهی می‌کنند اشاره کرد و گفت: علاوه بر علی قمصری نوازنده تار، در این اجرا سامان صمیمی به عنوان نوازنده کمانچه گروه را همراهی می‌کند (قبلا سهراب پورناظری با گروه همراه بود)، حسین زهاوی و کیوان شمیرانی از نوازندگان سازهای کوبه‌ای هستند که در کشور فرانسه به ما می‌پیوندند؛ سوفین نگرا نوازنده عود از کشور تونس و خانم درصاف حمدانی از جمله اعضای تونسی هستند که در این اجرا گروه را همراهی می‌کنند.

    قربانی با اشاره به برگزاری کنسرت گروه موسیقی ایرانی در مراکش افزود: پس از پایان اجرای این کنسرت در نیس فرانسه گروه موسیقی ایرانی برای اجرای کنسرت موسیقی ایرانی به شهر تنجیر در مراکش می‌روند و در تاریخ ۱ تیرماه اجرای برنامه دارند در این کنسرت که نکوداشت رومی نام دارد قطعاتی از موسیقی ایرانی را بر روی اشعاری از مولانا اجرا می‌شود.

    وی در پایان صحبت‌های خود به تازه‌ترین کنسرتی که در جشنواره موازین در مراکش برگزار شده است اشاره کرد و گفت: جشنواره موازین بدون اغراق یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی در دنیا است که در مراکش برگزار می‌شود چرا که این جشنواره در سطح وسیعی از انواع موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک و موسیقی مربوط به کشورهای سراسر دنیا است و ما خوشبختانه این شانس را داشتیم که به عنوان نمایندگانی از ایران در این جشنواره حضور بیابیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=11638
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *