×
×

امتیازهای یک سفر

  • کد نوشته: 116154
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • دومین کارگاه آموزشی پروژه بین المللی «صدای ایتالیا برای ایران» با حضور اتابک الیاسی مدرس و مدیرگروه آهنگسازی دانشگاه هنر برگزار شد. اتابک الیاسی مدرس و مدیر گروه آهنگسازی دانشگاه هنر در دومین کارگاه آموزشی پروژه بین المللی «صدای ایتالیا برای ایران» انتقال تجربیات موزیکال نوازندگان و اعضای ارکسترها با یکدیگر را مهم‌ترین اتفاق حضور […]

    امتیازهای یک سفر
  • ۲۱۶۳۲۶۶دومین کارگاه آموزشی پروژه بین المللی «صدای ایتالیا برای ایران» با حضور اتابک الیاسی مدرس و مدیرگروه آهنگسازی دانشگاه هنر برگزار شد.

    اتابک الیاسی مدرس و مدیر گروه آهنگسازی دانشگاه هنر در دومین کارگاه آموزشی پروژه بین المللی «صدای ایتالیا برای ایران» انتقال تجربیات موزیکال نوازندگان و اعضای ارکسترها با یکدیگر را مهم‌ترین اتفاق حضور ارکستر جوانان جهان در تهران ارزیابی کرد.

    وی با اشاره به اهمیت حضور ارکسترهای بزرگ خارجی در ایران، ادامه داد: وقتی یک گروه یا ارکستر موسیقی از یک کشور خارجی به ایران می‌آید با خودش فرهنگ موسیقایی‌شان را نیز می‌آورد و چون آنها نسبت به فرهنگ موسیقی خودشان در مقایسه با ما پیشروتر هستند، بنابراین همین مساله کمک می‌کند که فهم ما در ارتباط با اجرای آن موسیقی و درک آن بهتر و دقیق‌تر شود. همچنین برعکس این اتفاق هم دقیقا رخ می‌دهد به این معنی که وقتی آنها به ایران می‌آیند، فهم، نگرش و دیدشان نسبت به مفاهیمی که در موسیقی ما وجود دارد بهتر و روشن‌تر می‌شود.

    الیاسی درباره «کارگاه هنر آواز ایرانی» گفت: مهم ترین ویژگی که در موسیقی آوازی ایرانی وجود دارد تحت تاثیر قرار دادن مخاطب غیر فارسی زبان است که در این کارگاه بنده به وضوح این تاثیرات در مخاطبان غیر ایرانی مشاهده کردم به طوری که بعد از اینکه قطعاتی به زبان فارسی خوانده شد اعضای ارکستر جوانان جهان بلافاصله از بیانی که در آواز کلاسیک ایرانی وجود دارد، تحت تاثیر قرار گرفتند، واکنش دادند و خیلی هم برایشان جذاب بود.

    کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» از ۲۰ تا ۲۲ مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=116154
       
    برچسب ها اتابک الیاسی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *