×
×

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه اعلام کرد

  • کد نوشته: 1148
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • رییس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: فقدان مکان و فضای مناسب و اسپانسر قوی در کرمانشاه سبب شده است که میزان اجرای کنسرت موسیقی در این استان اندک باشد. ” آرشام خرسند پور ” سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مجتمع فرهنگی و هنری انتظاربا ظرفیت ۶۰۰ صندلی بهترین تالار شهر محسوب می شود […]

  • رییس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: فقدان مکان و فضای مناسب و اسپانسر قوی در کرمانشاه سبب شده است که میزان اجرای کنسرت موسیقی در این استان اندک باشد.

    ” آرشام خرسند پور ” سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مجتمع فرهنگی و هنری انتظاربا ظرفیت ۶۰۰ صندلی بهترین تالار شهر محسوب می شود و برای اجرای کنسرت موسیقی های کلان نمی توان بر روی آن برنامه ریزی کرد.
    وی مجموع سیستم های صوتی و امکانات رفاهی موجود در مجتمع های فرهنگی کرمانشاه را اندک دانست و ادامه داد: درشرایط فعلی قدرت ریسک اسپانسرها جهت دعوت کنسرتهای خوب با حضور خوانندگان مطرح پایین است.
    خرسند پور خواستار توجه بیشتر مسوولان در برطرف کردن این مشکلات شد و افزود: انتظار می رود با توجه بیشتر، مشکل کمبود مکان مناسب در راستای اجرای کنسرتهای موسیقی درکرمانشاه تا حد زیادی برطرف شود تا این شهر تاریخی کشور بتواند پذیرای برگزاری کنسرتهایی باحضورخوانندگان و موسیقیدانان مطرح ایران باشد.
    رییس انجمن موسیقی کرمانشاه در ادامه به تشریح عملکرد این انجمن در سالهای اخیر پرداخت و گفت: ساختار فعالیتی این انجمن از سال ۷۶ با همت دوستانی از جامعه موسیقی استان کرمانشاه شکل گرفت و با دعوت از دو موسیقیدان مطرح، استاد پایور و استاد اسماعیلی فعالیت خود را آغاز کرد.
    وی اجرای کنسرتهای پژوهشی و آموزشی همراه با افزایش حجم فعالیتهای تخصصی با افراد شاخص را از جمله نقاط قوت انجمن موسیقی کرمانشاه عنوان و اضافه کرد: هنوز هم فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در این انجمن برگزار می شود.
    خرسند پور اجرای سه کنسرت پژوهشی ویژه بانوان، جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی مقامی، جشنواره موسیقی محلی تنبورنوازی، جشنواره موسیقی تک نوازان و جشنواره موسیقی ملی مقاومت را از جمله جشنواره های برگزار شده در استان کرمانشاه توسط این انجمن در سالیان اخیر عنوان کرد.
    وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره ها با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه صورت گرفت، گفت: همچنین در سالهای اخیر با همت این انجمن کنسرتهای نظیر گروه کامکارها،گروه موسیقی شمس،شبهای موسیقی ایران وگروه پیشکسوتان عرصه موسیقی کرمانشاه ( در شهر سلیمانیه عراق ) برگزار شده است.
    رییس انجمن موسیقی کرمانشاه ادامه داد: از جمله گروههای موسیقی تشکیل شده در استان کرمانشاه می توان به گروههای موسیقی نجوا، سازهای کوبه ای ، سه تار نوازان ، پاپ ، محلی بیستون ، تنبور مهرگان و نوا رنگ اشاره کرد.
    وی درخصوص برنامه های پیشنهاد شده امسال انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: اجرای پنج مورد کنسرت تخصصی ( که اصلی ترین آن مقامستان است)، برگزاری دومین آزمون باربد و گرامیداشت بزرگان موسیقی و کنسرت در روز جهانی بزرگداشت موسیقی ( دوم مهر ماه ) از اهم این برنامه هاست.
    خرسند پور با بیان اینکه ریز مالی این برنامه ها بصورت کامل به اداره کل ارشاد کرمانشاه ارایه شده است، افزود:از دیگر برنامه های پیشنهادی امسال توسط این انجمن می توان به جمع آوری موسیقی های محلی کرمانشاه، رایزنی درخصوص برگزاری چند روز موسیقی کرمانشاه در شهر سلیمانیه عراق، برگزاری جشنواره موسیقی تجربه های جوان و حمایت از گروههای موسیقی اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1148
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *