×
×

معاون هنری وزارت ارشاد عنوان کرد

  • کد نوشته: 1146
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • حمید شاه‌آبادی گفت: حوزه موسیقی نیازمند تجدید سازماندهی است و از آنجا که هنوز برنامه و مانیفست روشن و شفافی برای دست‌اندرکاران و هنرمندان موسیقی بیان نشده، این گاه منجـر به اعمال سلیقه‌ها می‌شود. به نقل از روابط عمومی معاونت امـور هنـری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامـی، حمید شاه‌آبادی امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم […]

  • حمید شاه‌آبادی گفت: حوزه موسیقی نیازمند تجدید سازماندهی است و از آنجا که هنوز برنامه و مانیفست روشن و شفافی برای دست‌اندرکاران و هنرمندان موسیقی بیان نشده، این گاه منجـر به اعمال سلیقه‌ها می‌شود.

    به نقل از روابط عمومی معاونت امـور هنـری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامـی، حمید شاه‌آبادی امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در هنرستان موسیقی دختران گفت : هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌توانند بیشترین نقش را در حوزه هنر داشته باشند و می‌توانند پایه‌ای برای مجموعه‌های تخصصی هنری باشند.
    معاون‌ هنری وزارت فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی در ادامه افزود:هنرستان‌های هنرهای زیبا پس از سال‌ها فعالیت و دانش‌آموختگان فراوان این هنرستانها که صبغه‌های ملی و حتی بین المللی کسب کرده‌اند ، ظرفیت مناسبی برای تقویت مجموعه‌های تخصصی هنری هستند.
    وی با تأکید بر بازنگری در فعالیت‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت : ضرورت دارد که با نگاهی نو در اهداف هنرستان‌ها بازنگری شود و مجموعه معاونت هنری که وظیفه سیاستگذاری، حمایت و نظارت دارد در نشست‌هایی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بازنگری و ارزیابی هنرستان‌ها را انجام می‌دهد.
    شاه‌آبادی افزود: نگاه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرستان‌های هنرهای زیبا بلند مدت ، جامع و ماندگار است و تلاش می‌کند تا حاصل و نتایج فعالیت هنرستان‌ها مناسب و مطلوب باشد.تا به ارتقای کمی و کیفی هنرستانها در سراسر کشور بیانجامد.
    معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی انتقال آموزه‌های فرهنگی ، اجتماعی و دینی تکلیف است و تا این مفاهیم در قالب هنر بیان نشود ، ماندگار نخواهد شد و مجموعه هنرستان‌های هنرهای زیبا بستر مناسبی برای این امر است.
    معاون هنری وزارت ارشاد گفت : در کشور ما که اشاعه و ترویج موسیقی متولیان خاصی دارد، حوزه موسیقی نیازمند تجدید سازماندهی است و از آنجا که هنوز برنامه و مانیفست روشن و شفافی برای دست‌اندرکاران و هنرمندان موسیقی بیان نشده و راهکارهای قانونی برای این حوزه به طور جامع و دقیق تبیین نشده است و گاهی منجـر به اعمال سلیقه‌ها می‌شود ، هنـرستان‌های هنـرهای زیبای موسیقی بستر و فرصت مناسبی برای تعیین شاخص در حوزه موسیقی هستند تا نسل آینده در این زمینه مطابق با آرمان‌های نظام فعالیت کنند.
    شاه‌آبادی با گرامیداشت یاد استاد مطهری افزود: راز ماندگاری استاد مطهری این است که از همه استعدادها و ظرفیت‌های خود استفاده کرد و فرصت‌های زمان و دوره خود را به خوبی شناخت و ما هم اگر شرایط زمان امروز را به خوبی بشناسیم و توجه بیشتری به نسل جوان امروز داشته باشیم ، می‌توان شرایط بهتری را برای فعالیت آنان را فراهم کرد.
    معاون‌ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات و خدمات مدرسان و هنرآموزان هنرستان های هنرهای زیبا قدردانی کرد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز با تأکید بر توجه به هنرستان های هنرهای زیبا گفت : ضرورت دارد که هنرستان‌ها برنامه منسجمی داشته باشند و در این راستا سند توسعه هنرستانهای هنرهای زیبا مطابق سند چشم انداز توسعه تدوین شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1146
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *