×
×

گفتگو با «حسن ناهید»

  • کد نوشته: 114314
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۰ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • مهمترین موضوع برای علاقه‌مندان این رشته هنری بحث کار و آینده شغلی آن هاست. این جوانان باید به نوعی تضمین کاری شوند تا اتفاقات بهتری برای این رشته رخ دهد. حسن ناهید نوازنده برجسته نی در کشور که جزو اولین هنرمندانی است که وارد این رشته شده است، در خصوص وارد شدن به این هنر […]

    گفتگو با «حسن ناهید»
  • حسن ناهید

    حسن ناهید

    مهمترین موضوع برای علاقه‌مندان این رشته هنری بحث کار و آینده شغلی آن هاست. این جوانان باید به نوعی تضمین کاری شوند تا اتفاقات بهتری برای این رشته رخ دهد.

    حسن ناهید نوازنده برجسته نی در کشور که جزو اولین هنرمندانی است که وارد این رشته شده است، در خصوص وارد شدن به این هنر گفت: در دهه ۳۰ و ۴۰ افراد حاضر در این رشته دو یا سه نفر بیشتر نبودند اما امروز خوشبختانه بسیاری از جوانان به سمت این هنر گرایش پیدا کرده اند و این موضوع جای بسی خوشحالی دارد. موضوع مهمتر این است که زنان نیز به این رشته وارد شده اند و پیشرفت آن فراگیر شده است.

    حسن ناهید همچنین در مورد مشکلات اصلی پیش روی فارغ التحصیلان این رشته ابراز داشت: مهمترین موضوع برای علاقه‌مندان این رشته هنری بحث کار و آینده شغلی آن‌هاست. این جوانان باید به نوعی تضمین کاری شوند تا اتفاقات بهتری برای این رشته رخ دهد.

    وی درباره نحوه حضور و فعالیت خود در این رشته هنری اظهار داشت: من در سال ۳۲، که ۱۰ سال داشتم اتفاقی صدای نی تنها استاد کشور در آن زمان یعنی استاد حسن کسایی را شنیدم و به این رشته علاقه‌مند شدم. در سال ۳۴ به وی نامه ای نوشتم که علاقه فراوانی به فراگیری این هنر دارم اما اصلی ترین شرط فراگیری آن یعنی استاد را در کنار خود نمی بینم. وی در آن زمان موافقت کرد که من به اصفهان بروم و از وجود این استاد گرانقدر بهره ببرم.

    ناهید در این خصوص ادامه داد: بعد از این دوره از سال ۳۹، وارد رادیو شدم و نزدیک به چهل سال است که در این هنر فعالیت دارم. اغلب کارهای من از رادیو و تلویزیون کشور پخش شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=114314
       
    برچسب ها حسن ناهید

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *