×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این اجرا

  • کد نوشته: 113303
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام تیر ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • جشنواره فرهنگی ایران -کره جنوبی به همت سفارت کره جنوبی روزهای جمعه و شنبه (۱۸ و ۱۹تیرماه) از ساعت ۱۸ لغایت ۲۱:۳۰ در سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزاری شد و گروه موسیقی نواحی ایران «آوای موج» از بوشهر نیز به عنوان سفیر فرهنگی ایران در این فستیوال فرهنگی حضور داشت و خوش درخشید.
    +«آوای موج» با پیام فرهنگی «هنر موسیقی را با اجرای زنده بشناسیم نه پلی بک» در این اجرا به روی صحنه رفت

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این اجرا
  • avaye-moj (12)جشنواره فرهنگی ایران -کره جنوبی به همت سفارت کره جنوبی روزهای جمعه و شنبه (۱۸ و ۱۹تیرماه) از ساعت ۱۸ لغایت ۲۱:۳۰ در سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزاری شد و گروه موسیقی نواحی ایران «آوای موج» از بوشهر نیز به عنوان سفیر فرهنگی ایران در این فستیوال فرهنگی حضور داشت و خوش درخشید.

    این گروه به سرپرستی محسن آقایی و خوانندگی آماج با گروهی ١٠نفره از بوشهر با سازبندی متنوع و ترکیب موسیقی و حرکات آیینی از فرهنگ و آداب و رسوم غنی بوشهر، به عنوان سفیر فرهنگی ایران بزرگ در این جشنواره فرهنگی به اجرای برنامه پرداخت.

    در قسمت دیگری از برنامه گروه موسیقی «نَم سادَنگ» از کره جنوبی به اجرای موسیقی سنتی کره پرداخت. ناگفته نماند این جشنواره در پی سفر «پارک گون هی» رئیس جمهور کره جنوبی به تهران برگزار شد. این گروه بین المللی که با نام «نَم سادَنگ په» نیز شناخته می شود، با اجرای نوازندگان خود سبک نوازندگی اواخر دوران «چوسان» کره جنوبی را زنده کردند. از دیگر قسمت های جذاب این فستیوال هنری مشترک، اجرای برنامه گروه پانتومیم نقاشی «قهرمان» از کره جنوبی بود. این نمایش عملکرد غیر کلامی نوآورانه ای است که با استفاده از سبک ها و شیوه های متنوع نقاشی همراه با جلوه های بصری باور نکردنی و یک ترکیب شوخ پانتومیم و کمدی به اجرا در آمد.

    avaye-moj (11)فصل مشترک و زبان فرهنگی کره جنوبی و ایران در این جشنواره فرهنگی قطعه ای مشترک با همنوازی گروه موسیقی «آوای موج» و گروه موسیقی «نَم سادَنگ» بود. تنظیم این قطعه به گونه ای ایست که در اجرای قطعه پایانی گروه «نَم سادَنگ»، گروه موسیقی «آوای موج» با نمایشی خاص وارد صحنه شده و قطعه مشترک به سبک سوال و جواب و همنوازی دو گروه با تلفیق فرهنگ نوازندگی دو کشور شکل گرفت.

    محسن آقایی (سرپرست گروه و نوازنده نی انبان) و آماج (خواننده) در کنار علی رضا فرحی، سیاوش مهیمنیان آزاد، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، سهند امامزاده، ایمان فرخی، حرکات آیینی هادی منوچهری و امین باسره (نوازنده)، احسان میرضیایی (مدیر برنامه) و بهروز فرح شیرازی (روابط عمومی) اعضای گروه موسیقی «آوای موج» را تشکیل میدهند.

    در ادامه عکسهایی سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از این مراسم (عکاس: محمد ورمزیار) را می توانید دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=113303
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *