×
×

آرزوی سلامتی برای محمد رضا شجریان

  • کد نوشته: 113132
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • کنسرت «دخت پری وار» علیرضا قربانی در تالار وحدت برگزار شد و این خواننده محبوب یاد و خاطره عباس کیارستمی کارگردان تازه درگذشته سینمای ایران را در کنسرتش گرامی داشت. در کنسرت «دخت پری وار»، علیرضا قربانی با آرزوی سلامتی برای استاد محمدرضا شجریان،درگذشت کارگردان فقید سینمای ایران،عباس کیارستمی را در ابتدای برنامه اش تسلیت […]

    آرزوی سلامتی برای محمد رضا شجریان
  • کنسرت علیرضا قربانی

    کنسرت علیرضا قربانی

    کنسرت «دخت پری وار» علیرضا قربانی در تالار وحدت برگزار شد و این خواننده محبوب یاد و خاطره عباس کیارستمی کارگردان تازه درگذشته سینمای ایران را در کنسرتش گرامی داشت.

    در کنسرت «دخت پری وار»، علیرضا قربانی با آرزوی سلامتی برای استاد محمدرضا شجریان،درگذشت کارگردان فقید سینمای ایران،عباس کیارستمی را در ابتدای برنامه اش تسلیت گفت و در قسمت دوم این کنسرت قطعه «ارغوان» را تقدیم او کرد.

    آلبوم «دخت پری‌وار» را مهیار علیزاده ساخته و تنظیم کرده است. آلبوم «دخت پری وار» دارای ۱۲قطعه به نام‌های «پرده نشین»، «دریای بی پایان»، «مرثیه»، دوستت دارم»، «عتاب یار»، نگاه»، «راز»، «دلتنگ»، «صبح آزادی»، «گمگشته»، »سودای عاشقی» و «دخت پری وار» است.

    در این اثر از شعر شاعران نام آور امروز و دیروز ایران استفاده شده و تصنیف ها و ترانه ها و آواز این آلبوم بر مبنای سروده هایی از سعدی، عطار، عراقی، سایه، قیصر امین پور، فریدون مشیری، محمدعلی اسلامی ندوشن، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی کار شده است.

    علیرضا قربانی، خوانندهٔ آلبوم «دخت پری وار»، در بروشور آلبوم نوشته است: «دخت پری وار محصول افکار و تراوش های ذهنی و روحی من و دوست عزیزم، مهیار علیزاده، است، که در سال های اخیر بیش تر و مهربانانه تر در کنار یکدیگر زیسته ایم. انتخاب نام آلبوم، برداشت از شعر زیبا و اثرگذار استاد محمدعلی اسلامی ندوشن است که در وصف ایران عزیز و آمیخته با جانمان سروده شده است، که هرچه برای این سرزمین از دل و جان به انجام رسانیم، کم است و همواره بدهکار آن و مردمانش خواهیم بود».

    در ارکستراسیون آلبوم «دخت پری وار» سازهای فرنگی بسیاری به کار رفته و در کنار سازهای زهی، بادی و کوبه یی، ساز الکترونیک هم نقشی پر رنگ در سازبندی این اثر دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=113132
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *