×
×

نقص فنی در جیب گرند چروکی

  • کد نوشته: 111563
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۸ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • آغاز تحقیق درباره خودرویی که بازیگر جوان را به کشتن داد

  • ۱۶-۶-۲۱-۹۵۱۲۶downloadشرکت خودروسازی فیات‌کرایسلر دوشنبه اعلام کرد که درباره احتمال نقص فنی در خودروی جیپ‌ گرندچروکی آنتون یلچین تحقیق می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر بی‌جان یلچین یکشنبه بین جیپ‌چروکی مدل ۲۰۱۵ و حفاظ فلزی خانه‌اش پیدا شد. از صحنه حادثه این‌گونه برداشت می‌شد که خودرو حرکت کرده و با برخورد به یلچین سبب مرگ او شده است.

    یکی از نکاتی که احتمال نقص فنی ماشین را بالا برده، این است که کمپانی فیات کرایسلر آوریل برای بیش از یک میلیون خودرو به دلیل ریسک به حرکت کردن خودرو در نبود راننده فراخوان داده بود.

    پلیس اعلام کرد که یلچین در نتیجه تصادف جان خود را از دست داده است. نتایج سم‌شناسی اما حداقل تا شش هفتۀ دیگر در دسترس نخواهد بود. تا آن زمان امکان هیچ اظهارنظری درباره احتمال استفادۀ این بازیگر از هر گونه دارو یا موادی وجود ندارد.

    شرکت فیات‌کرایسلر ۲۴ می به تمامی نمایندگی‌های فروش اعلام کرده بود که حداکثر تا ماه جولای یا اوت آپدیت نرم‌افزاری لازم برای رفع این مشکل را ارائه خواهد کرد و تا یک چهارم پایانی سال میلادی این مشکل را به صورت دائمی برطرف خواهد کرد.

    کلارنس دیتلو مدیر اجرایی مرکز ایمنی خودروی آمریکا دوشنبه در این باره گفت: «در حالی که منتظر راه‌حلی برای رفع این نقص بودیم، آنچه که انتظارش را می‌کشیدیم رخ داد. آنتون یلچین درگذشت. چند نفر دیگر باید قربانی شوند در حالی که ما منتظریم برای این نقص فنی مرگبار راه‌حلی پیدا شود.»

    پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده است که از وجود این فراخوان اطلاع دارد و درباره احتمال نقش داشتن این نقص فنی در حادثه دست به بررسی و تحقیق می‌زند.

    یلچین بازیگر ۲۷ سالۀ زاده روسیه شاید نخستین قربانی این نقص فنی باشد. در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰۰ آمریکایی در حوادثی مشابه با این در آمریکا کشته شدند.

    شرکت فیات کرایسلر در ماه آوریل اعلام کرده بود که در بیش از ۷۰۰ حادثۀ گزارش شده، راننده به گمان اینکه خودرو را در حالت پارک قرار داده است، خودرو را ترک می‌کند و همین موضوع سبب بروز حادثه می‌شود. به گفته کمپانی خودروسازی این اشتباه احتمالا به دلیل سردگمی رانندگان در استفاده از سیستم تعویض دنده الکترونکی روی می‌دهد. در این سیستم اهرم تعویض دنده بیشتر به یک جوی استیک شباهت دارد تا به سیستم‌های تعویض دنده سنتی.

    این شرکت پس از فراخوان در ماه آوریل برای تمامی مالکان نامه‌ای ارسال کرد و به آن‌ها هشدار داد تا پیش از ترک وسیله نقلیه اطمینان یابند که خودرو در حالت پارک قرار دارد.

    بازیگر «پیشتازان فضا ماوراء» یک ماه پیش از اکران این فیلم درگذشت. او در این فیلم نقش شخصیتی به نام چخوف را بازی می‌کرد.

    منبع: رویترز / ۲۰ ژوئن

    https://musiceiranian.ir/?p=111563
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *