×
×

به خوانندگی «عبدالرضا رستمیان»

  • کد نوشته: 110620
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoآلبوم موسیقی کلاسیک «آوازهای باروک» به خوانندگی «عبدالرضا رستمیان» توسط شرکت فرهنگی هنری «چهارباغ بانگ» راهی بازار موسیقی کشور شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «ریتمو» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.
    +عبدالرضا رستمیان: آوازهای باروک حدودا دو سال پیش ضبط شده و باید بگویم که این شیوه اجرا و این سبک قطعات آوازی مربوط به دوره باروک، برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی ایران انجام شده است

    به خوانندگی «عبدالرضا رستمیان»
  • fe8ae7354c516c9b7aebe07055de2f86آلبوم موسیقی کلاسیک «آوازهای باروک» به خوانندگی «عبدالرضا رستمیان» توسط شرکت فرهنگی هنری «چهارباغ بانگ» راهی بازار موسیقی کشور شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «ریتمو» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

    این آلبوم با ۱۴ قطعه‌ باکلام و بی‌کلام که چهره‌هایی همچون «عبدالرضا رستمیان»، «استفانو لیگوراتی» و «فرانچسکا تورلی» در آن حضور دارند، شامل آوازهای اواخر دوره‌ی رنسانس، باروک آغازین و میانه است، آوازهایی که مادریگال، آریا، آریای اپرا و آریای کلیسایی را شامل می‌شوند. سازهای همراهی کننده‌ی آواز مختص به آن دوره هستند و به غیر از قطعه‌ی «آیا به یاد دارید، بیشه‌های سایه دار» و «آه، بگذارید تا بگریم» که توسط خود آهنگساز مشخص شده، مابقی بر اساس سلیقه‌ی جمعی گروه در هر قطعه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    عبدالرضا رستمیان درباره این آلبوم می‌گوید: «آلبوم «آوازهای باروک» حدودا دو سال پیش ضبط شده و باید بگویم که این شیوه اجرا و این سبک قطعات آوازی مربوط به دوره باروک، برای اولین‌بار در تاریخ موسیقی ایران انجام شده است. اجرا و ضبط اثر نیز در کشور ایتالیا به صورت زنده و گروهی بوده است. یعنی همه ما همزمان با هم به استودیو رفتیم و این کار را به صورت گروهی ضبط کردیم.»

    این هنرمند علاقه‌مندی‌اش به این دوره از موسیقی را به نزدیکی آن با موسیقی کلاسیک ایرانی مرتبط می‌داند و می‌گوید: «یکی از دلایل علاقه‌مند شدنم به این دوره از موسیقی این است که خیلی نزدیک به موسیقی کلاسیک ایرانی است. یعنی در آواز باروک تحریرهایی است که همان سبک تحریرها با استایل کلاسیک استفاده می‌شود و نوع کوک و صدادهی سازها نزدیک به صدای سازهای خودمان است. مثل هارپ سیکورد که نزدیک به صدای سنتور است یا ساز لوت که شبیه ساز بربط است. حس و حالی که موسیقی این دوره به من می‌دهد، باعث شد در این دوره موسیقی عمیق‌تر شوم و به صورت تخصصی آن را دنبال کنم.»

    «عبدالرضا رستمیان» فرزند «علی رستمیان» خواننده موسیقی اصیل ایرانی، از کودکی نوازندگی سه‌تار را نزد پدرش آغاز کرد و از یازده سالگی وارد هنرستان موسیقی تهران شد. حدود سیزده سال تار نواخت و برحسب اتفاق دیگر نتوانست این ساز را ادامه دهد. به همین دلیل وارد رشته آواز کلاسیک شد و به ارمنستان رفت و به مدت شش سال در کنسروتوار کمیتاس درس آواز اپرا خواند. او برای ادامه تحصیل در رشته آواز کلاسیک به ایتالیا رفت و حالا سه سال است که به صورت تخصصی در زمینه موسیقی باروک فعالیت می‌کند.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «آوازهای باروک» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «ریتمو ritmo.ir» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

    +دموی قطعات آلبوم «آوازهای باروک» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید  (ریتمو)

    https://musiceiranian.ir/?p=110620
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *