×
×

همه منتظر «محمد» هستند

  • کد نوشته: 110326
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • موسیقی ما نوشت: پس از اعلام خبر درگذشت خواننده محبوب موسیقی پاپ زنده‌یاد «حبیب محبیان» از صبح روز بیست و یک خرداد، عکس‌های گوناگونی در فضای مجازی دست به دست شد. اما به تازگی عکس‌ها و گزارش‌هایی در اختیار ما قرار گرفته که روایتگر حال و هوای منزل حبیب در روستای «نیاسته کتالم» از ظهر […]

    همه منتظر «محمد» هستند
  • موسیقی ما نوشت:

    habib-45123پس از اعلام خبر درگذشت خواننده محبوب موسیقی پاپ زنده‌یاد «حبیب محبیان» از صبح روز بیست و یک خرداد، عکس‌های گوناگونی در فضای مجازی دست به دست شد. اما به تازگی عکس‌ها و گزارش‌هایی در اختیار ما قرار گرفته که روایتگر حال و هوای منزل حبیب در روستای «نیاسته کتالم» از ظهر دیروز است.  به نقل از شاهدان عینی، از ظهر دیروز و پس از اعلام رسمی خبر درگذشت مرحوم حبیب اهالی روستای «نیاسته کتالم» و روستاهای اطراف عازم منزل این خواننده شدند. گفته شده که مردم با حضور در حیاط منزل مرحوم حبیب و قرائت فاتحه با خانواده ایشان ابراز همدردی می‌کردند.

    برخی از اهالی جوان‌تر منطقه هم عکس‌هایی از مرحوم محبیان را در دست داشتند و دقایقی پس از حضور مردم به درخواست آنها و با موافقت خانواده محبیان، بلندگوی کوچکی برای پخش آثار آن خواننده فقید در حیاط قرار می‌گیرد. همسر حبیب و سایر اعضای خانواده هم هر چند دقیقه یکبار به حیاط می‌آمدند و به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌دادند. همچنین یکی از اتفاقات جالب حضور دوستداران حبیب در منزل او شعری بود که یکی از اهالی روستای مجاور برای حبیب می‌سراید و در حضور همسر او می‌خواند.

    «محسن مصطفی‌لو»، از اهالی روستای مجاور نیاسته کتالم، که شعری در وصف حبیب سروده و در حضور همسرش خوانده بود درباره اتفاقات امروز و حضور مردم در جلوی منزل آن مرحومگفتگویی داشت که در ادامه می‌خوانید:

    *چه زمانی متوجه خبر درگذشت حبیب محبیان شدید و پس از آن چه اتفاقاتی رخ داد؟
    به مجرد اینکه متوجه شدیم همه اهالی روستای «نیاسته» و روستاهای اطراف عازم منزل مرحوم حبیب شدند. ازدحام زیاد شده بود و به دلیل عدم قطعیت مراسم تشییع پیکر ایشان فقط مردم گروه گروه به منزل مرحوم حبیب می‌رفتند و فاتحه‌ای قرائت می‌کردند. به خانم ایشان تسلیت گفتیم و من هم اعلام کردم که همه ما در غمشان شریک هستیم و بنده هم شعری که سروده بودم را خواندم. این اتفاق تا نزدیک غروب ادامه داشت و کم کم اغلب مردم رفتند و خواستند که به دلیل خستگی و ناراحتی خانواده مرحوم حبیب، آنها راحت باشند.

    *آقای حبیب در منزل فوت کردند؟
    بله ایشان در منزل فوت کردند. با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته می‌شود و پس از حضور نیروهای امداد مشخص می‌شود که مرحوم حبیب علائم حیاتی ندارند و سپس پیکر را به سردخانه منتقل کردند.

    *در مدت زمانی که شما جلوی منزل ایشان حضور داشتید آیا مدیر یا مسئول استانی به دیدار خانواده آن مرحوم آمدند؟
    به قدری ازدحام بود که چیزی مشخص نمی‌شد. بزرگان و ریش‌سفیدان محلی نظم را برقرار می‌کردند و همه مردم با انسجام و نظم از خانواده مرحوم حبیب حمایت می‌کردند. در حال حاضر هم تا جایی که اطلاع دارم چند تن از همسایگان و برخی از بستگان مرحوم از راه دور آمده‌اند و در منزل هستند. اکثر مردم تا فردا متفرق شده‌اند.

    *از زبان همسر یا اطرافیان ایشان نکته خاصی در مورد جزئیات مراسم تشییع و تدفین نشنیده‌اید؟
    هنوز ما به یقین نرسیده‌ایم. گفته بودند که بیست و چهار ساعت بعد مراسم تشییع آنجا خواهند داشت و می‌گفتند که باید پسرش هم بیاید. احتمال وجود دارد که مراسم‌ها اینجا باشد ولی ما هنوز به یقین و قطعیت نرسیده‌ایم.

    *پس تا «محمد» پسر حبیب به رامسر نیاید مراسم برگزار نمی‌شود؟
    همه می‌گویند باید «محمد» بیاید ولی هنوز نکته قطعی در مورد مراسم‌های ایشان وجود ندارد.

    *در روستای محل سکونت حبیب مزاری برای تشییع و تدفین وجود دارد؟
    شهری به نام «سادات‌ شهر» در نزدیک این روستا است که در آن مقبره یک عارف وجود دارد. این مکانی که عرض کردم تقریباً حدود ده دقیقه با ماشین تا اینجا فاصله دارد. روایتی وجود دارد که می‌گویند احتمالاً همسر اول ایشان آنجا دفن است و شاید پیکر حبیب را به آنجا منتقل کنند. من مطمئن نیستم و صحبت دقیقی مطرح نشده است. شاید محل تدفین در بهشت زینبیه رامسر باشد یا امکان دارد به تهران انتقال دهند.

    *شمع‌هایی به یاد مرد تنهای شب
    اما اولین دقایق غروب آفتاب دوستداران خواننده قطعه «مادر» با شمع‌هایی که در دست داشتند جلوی منزل او سوگواری کردند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بنرهای متعدد تسلیت هم برای ابراز همدردی در روستای «نیاسته کتالم» نصب شده است.

    خانم «نیاستی»، یکی از اهالی روستای «نیاسته» کتالم، که به گفته خودش امروز تمام مدت در منزل حبیب و کنار خانواده او بوده هم روایت‌هایی از وقایع پس اعلام خبر فوت زنده‌یاد حبیب داشت:

    در حال حاضر نامه‌ای با امضای همسر آقای حبیب برای وزارت ارشاد نوشته‌اند و اعلام کرده‌اند که می‌خواهند پیکر ایشان در قطعه هنرمندان دفن شود. تا فردا ظهر یا عصر فرصت داده‌اند که تایید تدفین ایشان در قطعه هنرمندان صادر شود. ظاهراً به دلیل برخی مسائل هم آنها در تهران دست نگه داشته‌اند. قرار است در صورتی که قبول کردند یک مراسم تشییع در همین‌جا برگزار کنند و مستقیماً عازم قطعه هنرمندان شوند و گویا قرار نیست در ملاءعام این اتفاق انجام شود. اگر اجازه صادر نشود فردا عصر یا پس فردا در همین منطقه مراسم تدفین انجام شود. چون «حبیب» اینجا را خیلی دوست داشت و حتی جای دفن او را علامت‌گذاری و مشخص کرده‌اند. خانواده حبیب همه چیز را به تصمیم ارشاد موکول کرده‌اند و در صورت تایید فردا عصر همگی عازم تهران می‌شوند.

    او در پاسخ به این سوال که خانواده حبیب تمایل دارند پیکر او در کجا به خاک سپرده شود گفت:«خود خانواده حبیب دوست دارند تدفین او در رامسر انجام شود. چون خود آقای حبیب هم واقعاً شمال را دوست داشت. مردم اینجا هم خیلی دوست دارند که این اتفاق در همین‌جا باشد. اما حبیب برای مردم ایران بوده است. البته شاید در بهشت زهرا سال به دوازده ماه کسی حتی برای قرائت فاتحه بر مزار او نرود ولی به هرحال آنجا قطعه هنرمندان است.»

    این ساکن روستا درباره حال و هوای کنونی منزل حبیب هم اعلام کرد:«در حال حاضر مدیر برنامه‌های آقای حبیب و چند تن از دوستان و اقوام همسرشان حضور دارند. برخی از مردم هم هنوز اینجا هستند و شمع روشن کرده‌اند و از استان‌های تهران و گیلان و حتی مشهد خودشان را به اینجا رسانده‌اند. با همت یکی از اهالی محل هم خرما و نان و پنیر به عنوان افطار به مردم داده شد. خانم حبیب هم از ظهر مرتب به میان مردم می‌آمدند و از حضورشان تشکر می‌کردند. مردم روستا حلوا و خرما خیرات می‌کنند و برخی هم با هزینه خودشان صندلی و چراغ و بنر تهیه کردند. همچنین نمایندگانی از سوی فرمانداری، استانداری و ارشاد مازندران برای دیدار با خانواده آن مرحوم به اینجا آمدند.»

    او درباره «محمد» پسر حبیب هم گفت:«پسر حبیب امروز تماس گرفت و مادرش را دلداری می‌داد و با روحیه خوبی با او صحبت کرد و گفت که به زودی به ایران می‌آید.»

    صحبت‌های اهالی روستای محل سکونت حبیب به صورت قطعی مورد تایید این رسانه نیست.

    https://musiceiranian.ir/?p=110326
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *