×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت حسین خواجه امیری (ایرج) در بندرعباس

  • کد نوشته: 109735
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۱۱ دیدگاه
  • حسین خواجه امیری (ایرج) سرانجام پس از ۱۵ سال به مناسبت اعیاد شعبانیه در شهر بندرعباس، به سکوت طولانی مدت خود پایان داد.
    +ایرج: در زمان بیماری نذر کرذم اگر بهبود پیدا کنم در کنسرت اول قطعه ای را برای امام زمان (عج) اجرا کنم. خوشحالم که این اتفاق رخ داد و امشب می توانم برای شما بخوانم

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از کنسرت حسین خواجه امیری (ایرج) در بندرعباس
  • کنسرت ایرج

    کنسرت ایرج

    هاتف حسینی: حسین خواجه امیری (ایرج) سرانجام پس از ۱۵ سال به مناسبت اعیاد شعبانیه در شهر بندرعباس، به سکوت طولانی مدت خود پایان داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، با استقبال بسیار خوب مخاطبانِ شهر بندرعباس، ایرج در سالن شهید آوینی و با ارکستری به رهبری امیر فیروزبخت به روی صحنه رفت. در این کنسرت که به تهیه کنندگی مزدک قهرمانی برگزار می شد، ایرج با اجرای قطعات ماندگار خود شبی فراموش نشدنی را برای علاقه مندان رقم زد.

    پس از اجرای یکی قطعه بی کلام، ایرج در حالی وارد سالن شد که تمام مخاطبان دقایقی او را ایستاده تشویق کردند. خواجه امیری که مدتی با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، در ابتدا گفت: «در زمان بیماری نذر کرذم اگر بهبود پیدا کنم در کنسرت اول قطعه ای را برای امام زمان (عج) اجرا کنم. خوشحالم که این اتفاق رخ داد و امشب می توانم برای شما بخوانم.»

    حواشی و اتفاقات کنسرت:

    حین اجرا حضار بارهای درخواست قطعه محبوب «پرنده» را داشتند که سرانجام با همخوانی غیر قابل توصیف مردم و همچنین اجرای مسلط ایرج، این قطعه دوبار اجرا شد.

    از نکات قابل توجه کنسرت می توان با اجرای مسلط و با هیجان ایرج خواجه امیری اشاره کرد، او که سال ها از اجرای صحنه ای رسمی دور بود، در اجرای تمام قطعات کنترلی مثال زدنی روی صدای خود داشت تا علاقه مندانش را در یک شب خاطره انگیز غافل گیر کند.

    اعضای ارکستر ایرج در این کنسرت را امیر فیروزبخت «ویولن و رهبر ارکستر»، سعید شریعت «خواننده میهمان»، علی نعمت الهی «تار»، محمدرضا محمدی «قانون»، امین یساولی «عود»، بابک خواجه نوری «تنبک»، امیر هوتیان «کیبورد»، امید جبارشکوری «درامز» و فرهاد کاظمی «گیتار بیس» تشکیل می دادند.

    همچنین مزدک قهرمانی تهیه کننده و مدیر برنامه های ایرج خواجه امیری در رابطه با این کنسرت اظهار داشت: «خدا را شکر به لطف مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ارشاد بندرعباس، اداره اماکن و … این کنسرت برگزار شد. دلایل بسیاری داشتیم که تور کنسرت ها را از بندرعباس آغاز کنیم که مهم ترین آن ها حس هنر دوستی مردم و مسئولان این شهر است.»

    قهرمانی همچنین ادامه دارد: «به زودی و پس از ماه مبارک رمضان تور کنسرت ها ایرج در سراسر ایران برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن ها را به زودی و پس از قطعی شدن زمان اجراها مطرح خواهیم کرد.»

    در ادامه عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: امیر فرزانه) از این کنسرت را مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=109735
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *