×
×

گزارش رونمایی آلبوم موسیقی «حق با توئه»

  • کد نوشته: 1097
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • «میثم معافی» خواننده آلبوم «حق با توئه» گفت: سلیقه‌ مردم تحت تاثیر بازار و شرکت‌ها تهیه کننده موسیقی پایین آمده و کسانی که آواز می‌خوانند معمولا تحصیلات موسیقی ندارند. من هم تحت تاثیر این فضا تصمیم گرفتم که اولین آلبوم خود را با سلیقه‌ مردم در ژانر پاپ منتشر کنم. درنشستی که درمحل کنسرواتوار تهران […]

  • «میثم معافی» خواننده آلبوم «حق با توئه» گفت: سلیقه‌ مردم تحت تاثیر بازار و شرکت‌ها تهیه کننده موسیقی پایین آمده و کسانی که آواز می‌خوانند معمولا تحصیلات موسیقی ندارند. من هم تحت تاثیر این فضا تصمیم گرفتم که اولین آلبوم خود را با سلیقه‌ مردم در ژانر پاپ منتشر کنم.

    درنشستی که درمحل کنسرواتوار تهران برگزار شد، آلبوم «حق با توئه» به خوانندگی «میثم معافی» رونمایی شد.دراین نشست معافی اظهارداشت: این آلبوم در ژانر موسیقی پاپ و پاپ‌کلاسیک است و تا حدودی براساس ذائقه‌ مردم تهیه شده و اولین آلبوم موسیقی من است که وارد بازار موسیقی می شود.

    وی افزود: این آلبوم شامل ۱۱ قطعه است که در آن پنج قطعه از ترانه‌های «افشین مقدم»، یک قطعه از ترانه‌های «میترا رستم‌ خانی»، یک قطعه از «محسن معروفی»، یک قطعه «عبدالجبار کاکایی»، یک قطعه از «پگاه موسوی» و یک قطعه از «سعید کریمی» وجود دارد و یک قطعه را نیز من و «فرزین قرگزلو» که آهنگسازی برخی از قطعات را برعهده دارد، با یکدیگر نوشته‌ایم. قطعات این آلبوم هم توسط «ایمان حجت»، «فرزین قره‌گزلو» و «هومن راد» آهنگسازی شده است.

    معافی تصریح کرد : آلبوم «حق با توئه» فضای عاشقانه دارد و معناگراست و با توجه به این‌که سلیقه‌ مردم تحت تاثیر بازار و شرکت‌هایی که دست‌اندرکار تهیه و تولید موسیقی هستند تا حدودی پایین آمده است و کسانی که آواز می‌خوانند معمولا تحصیلات موسیقی ندارند، تا حدودی تحت تاثیر این فضا تصمیم گرفتم که اولین آلبوم خود را با سلیقه‌ مردم در ژانر پاپ منتشر کنم و در آلبوم‌های بعدی‌ام با کشاندن مخاطب، سلیقه‌ او را نسبت به موسیقی بالا ببرم.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که محتوا و شعر در یک آهنگ بسیار مهم است، من تصمیم گرفتم که در این آلبوم از ترانه‌های قوی استفاده کنم و از اثر کلام بهره‌ بیشتر ببرم. چراکه کار فرهنگی در دراز‌مدت جواب می ‌دهد و من ناخواسته می ‌بایست با سلیقه‌ مردم جلو می ‌رفتم و تلاش می‌کردم که با ترانه‌های خوب این بخش را جبران کنم.
    این هنرمند جوان درباره‌ نوازندگان این آلبوم گفت : در این آلبوم «ناصر رحیمی» فلوت، «پیام تونی»، مازیار زهیرالدینی»، «میثم مروستی» و «علی جعفری» ویولون، «کریم قربانی» ویلون‌سل، «کارن کبیری» کنتورباس، «دارا دارابی» گیتاربیس، «ایمان و امید حجت» گیتار، «رضا تاج‌بخش» کیبرد و پیانو، «هومن غفاری» درامز می ‌نوازند.
    میثم معافی درباره‌ فعالیت موسیقی خودش اظهارداشت: من ۲۰ سال است که در زمینه‌ موسیقی فعالیت می‌کنم و تار و سه‌تار را نزد استاد محمد فیروزی فرا گرفتم. کارشناسی موسیقی را در دانشگاه سوره پشت سرگذاشتم و بعد از آن شروع به فراگیری آواز کلاسیک کردم و یک دوره‌ کوتاه نیز در کنسرواتور چایکوفسکی مسکو، آواز کلاسیک تمرین کردم، اما به دلیل درگیری‌های کاری‌ام در سمت قائم مقام کنسرواتور تهران نتوانستم بیشتر در خارج از کشور بمانم و تمام تلاشم را برای بهتر‌شدن وضعیت موسیقی در ایران به‌کار بستم، چون قبل از کنسرواتوار تهران در ایران کنسرواتواری نبود و کارکردن در آن کاری سنگینی است و وظایف دشواری به‌ همراه دارد.
    خواننده آلبوم «حق با توئه» افزود: برای کارکردن در زمینه‌ موسیقی پاپ یک نیاز را احساس کردم و تصمیم گرفتم که اثری را ارائه دهم که متفاوت باشد و با توجه به صحبت‌هایی که شد صدای من تکراری نیست و بسیاری از خوانندگان از یکدیگر تقلید می‌کنند، اما من چون آواز کلاسیک و سنتی را کار کرده‌ بودم و پاپ را هم خودم تمرین کرده بودم صدا کاملا صدای خودم است و هیچ تقلیدی در آن نیست.
    وی درباره آلبوم‌های آینده اش گفت: چهار قطعه از آلبوم‌های بعدی‌ام مشخص شده که اشعار آن را «افشین مقدم» سروده است و سبک آن نیز پاپ خواهد بود که تفاوت‌هایی را با کار اولم خواهد داشت. بعد ازانتشار آلبوم و معرفی آن احتمالا اوایل تیرماه در سالن اریکه‌ ایرانیان کنسرت خواهم داشت و در شهرستان‌ها نیز احتمالا کنسرت‌هایی را برگزار خواهم کرد. این آلبوم توسط «موسسه‌ پر» و «مرکز پخش بهروز» با تیراژ ۱۵۰ هزار نسخه فردا وارد بازار موسیقی پایتخت می ‌شود.
    در این نشست خبری «افشین مقدم» «میترا رستم‌خانی، «سعید کریمی از هنرمندان ترانه ‌سرا،«هومن راد، آهنگ ساز» و «فرزین قرگزلو» آهنگ‌ساز حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=1097
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *