×
×

با تشکیل یک گروه تازه

  • کد نوشته: 1096
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • مهدی آذرسینا، آهنگساز و ردیف‌دان با تشکیل یک گروه نسبتا جدید اوایل پاییز کنسرت می‌دهد. آذرسینا در این زمینه گفت: برخی اعضای این گروه پیش از این در گروه‌هایی مثل آینه فعالیت کرده بودند و در اجرای آلبوم نوا حضور داشتند. سرپرست و آهنگساز این گروه با بیان اینکه گروه هم اکنون تمرینات خود را […]

  • مهدی آذرسینا، آهنگساز و ردیف‌دان با تشکیل یک گروه نسبتا جدید اوایل پاییز کنسرت می‌دهد.
    آذرسینا در این زمینه گفت: برخی اعضای این گروه پیش از این در گروه‌هایی مثل آینه فعالیت کرده بودند و در اجرای آلبوم نوا حضور داشتند.
    سرپرست و آهنگساز این گروه با بیان اینکه گروه هم اکنون تمرینات خود را آغاز کرده است، افزود: فکر می‌کنم گروه مهرماه بتواند کار را روی صحنه ببرد. تمام قطعات این کنسرت، قطعاتی است که کار آهنگسازی برای آن به تازگی به پایان رسیده است.
    علاوه بر آذرسینا که در این اجرا نوازندگی عود را بر عهده دارد، محمد اخوان( تنبک)، عماد خلیفه(تار)، محسن حسینی( سنتور)، بهزاد میرلو(کمانچه)، مهدی علومی (کمانچه) و امیرحاج ابراهیمی (نی) نیز در اجرای برنامه حضور دارند.
    آذرسینا درخصوص دلایل تشکیل این گروه عنوان کرد: مردم ما باید موسیقی خوب بشنوند، همان طور که هیچ وقت نباید به شنیدن موسیقی بد عادت کنند. تا زمانی که موسیقی وجود دارد و مخاطبان باید این امکان را داشته باشند که کار خوب گوش کنند.
    دو آلبوم موسیقی کودک که کار آهنگسازی آنها را نیز آذرسینا برعهده داشته است، تا دو هفته دیگر به بازار می‌آیند. این دو آلبوم که «شادی می یاد به خونه» و «سبد سبد گل» نام دارند، مکمل مجموعه کتابی است که پیش از این آذرسینا با عنوان «متد ارف تا چهارگاه» در زمینه موسیقی کودک نوشته و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده بود.
    این دو آلبوم اجرای برخی قطعاتی است که در کتاب تنظیم شده و به وسیله سازهای موسیقی کودک و سازهای ایرانی اجرا شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1096
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *