×
×

یلمی مستند درباره نقش سازها بر پیکره‌های تاریخی

  • کد نوشته: 1095
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • نواهای گمشده، فیلمی مستند درباره نقش سازها بر پیکره‌های تاریخی است که با بازی و روایت حسین علیزاده است و به نویسندگی و کارگردانی علیرضا قاسم‌خان منتشر شده است. در این اثر ۲۰ دقیقه‌ای که به دو زبان انگلیسی و فارسی تدوین و در یک سی‌دی عرضه شده است،حسین علیزاده ضمن آهنگسازی اثر نقش راوی […]

  • نواهای گمشده، فیلمی مستند درباره نقش سازها بر پیکره‌های تاریخی است که با بازی و روایت حسین علیزاده است و به نویسندگی و کارگردانی علیرضا قاسم‌خان منتشر شده است.

    در این اثر ۲۰ دقیقه‌ای که به دو زبان انگلیسی و فارسی تدوین و در یک سی‌دی عرضه شده است،حسین علیزاده ضمن آهنگسازی اثر نقش راوی را در این کار عهده‌دار شده است.

    علیرضا قاسم‌خان در گفت‌وگویی با همشهری‌آنلاین ضمن اعلام این نکته که از اوایل سال ۸۴ ایده چنین کاری را در ذهن داشته وبعد از مشورت با برخی از چهره‌های شناخته شده فرهنگی وهنری، آن را طرح و سپس پیاده کرده است،گفت: ایده این کار را با استاد حسین علیزاده هم در میان گذاشتم که با خوشرویی از‌ آن استقبال کرد و سپس در یکی از روزها قراری گذاشتیم و تیم فیلمبرداری و صدابرداری به موزه ایران باستان آمدند و در حالی که آقای علیزاده نقش راوی را بازی می‌کرد به فیلمبرداری از این کار پرداختند.

    ویژگی مهم این کار در این است که موسیقی متن کار هم ساخته آقای علیزاده است و ایشان برای این بخش هم انرژی و وقت مناسب گذاشتند.

    به گزارش همشهری‌آنلاین در فیلم مستند «نواهای گمشده» سفال‌هاو پیکره‌تراشی‌هایی که روی آنها نقش سازهای موسیقی از ۷ هزار سال قبل تا پایان دوره ساسانی است آمده است.

    این اثر در یک لوح فشرده دی‌وی دی عرضه شده است و در آن علاوه بر متن فیلم زندگی‌نامه حسین علیزاده و علیرضا قاسم‌خان و متن زیرنویس و پشت صحنه فیلم هم آمده است

    https://musiceiranian.ir/?p=1095
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *